Saab 92b svårstartad halvvarm

Forum Modellspecifika forum 92/93 Saab 92b svårstartad halvvarm

  • Detta ämne är tomt.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #470930
    hakaningvar
    Deltagare

    Förra året var den krånglig att få igång halvvarm, inga problem kall eller varm (när man startar strax efter man stannat). Gjorde ren förgasare, nya packningar mm. Trodde det var bättre men har varit lite småtjurig men startat om man har gasen i botten hela tiden och vevar på en stund. I kväll efter en liten tur och den stått en halvtimme-timme skulle jag ta in den i garaget. Helt omöjlig. Plockade ur stiften som var rätt blöta, torkade av och körde manövern gasen i botten och fick igång den. Vad kan detta vara?

    #470936
    Janne Hagnell
    Moderator

    Vet inte hur det är på tvåtakt men på V4 SKA du ha gasen i botten när du startar varm/halvvarm. Annars surar den ner sig.
    Är fö samma med våra 2t-moppar.

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    • Det här svaret redigerades för 21 timmar, 46 minuter sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 21 timmar, 45 minuter sedan av .
    #470943
    kjellake
    Deltagare

    Vet du om flottörnivån är rätt? Är den för hög kan det bli problem med varmstart. Den ska vara 17 mm +- 1 mm mätt från förgasarens överkant med locket borttaget. I verkstadshandboken rekommenderar man att sänka nivån till 18-19 mm om man har varmstartsproblem.

    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #470947
    hakaningvar
    Deltagare

    ska kolla det imorgon 🙂 Tack

    #470951
    hakaningvar
    Deltagare

    Kollat och är ok nivå 🤔

    #470991
    hakaningvar
    Deltagare

    hörde att det moderna bränslet har annan densitet och att det kan vara bra med lägre nivå i flottörhuset så nu har jag ändå sänkt den lite. Vi får se när det blir väder att ut på en tur igen

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.