SAAB 93 B de luxe -59 renovering

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 93 B de luxe -59 renovering

  • Författare
    Inlägg
    • december 25, 2008 kl. 21:20 #19243

      Hej!
      Tänkte dela med mig lite av mitt projekt.
      En röd SAAB 93B från 59.
      Bilen ställdes i förvar i väntan på renovering sommaren 1978.
      Nu efter 30 år senare är det dags att sätta igång. 🙂
      Har tyvärr ingen bild på den tillgänglig då den står förvarad på annan ort så ni får hålla till godo med lite bilder på motorn som nu är färdigrenoverad.

        december 25, 2008 kl. 21:24 #132427

        Otroligt tjusigt! 🙂 Antar att det blir samma skick på bilen? Längtar efter fler bilder… 🙂

          december 26, 2008 kl. 00:46 #132429

          Kul med en projekttråd. Motorn var en riktig prydnad!

          Nyfikna frågor, var det du som ställde undan den då 1978, och varför blev väntan så lång?

          //Per

            december 26, 2008 kl. 08:58 #132435

            Finnes ikke mye som slår en 93:a! Lykke til med restaureringen.

            Been a Saab owner since 1987.
            I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

            1960 93F
            1967 96 Monte Carlo 850
            1975 96 V4
            1989 900i 8V 5 dørs
            1992 900S 5 dørs
            2008 9-3 SC Aero ttid
            2009 9-3 SC tid

              december 27, 2008 kl. 20:32 #132491
              Nbottning wrote:
              Kul med en projekttråd. Motorn var en riktig prydnad!

              Nyfikna frågor, var det du som ställde undan den då 1978, och varför blev väntan så lång?

              //Per

              Nej jag är född 84 så det var inte jag som ställde undan den. Farsan och hans bror fick den och ställde undan den brevid en 92A som de gav sig på först. Denna blev stående tills jag tog tag i det och började med motorn för ett tag sedan.

              Eftersom bilen inte finns på nära håll blir det ingen renovering i hotrodder-fart direkt.
              Planen blir att plocka hem lite delar då och då för att göra iordning för att nästa vinter kanske ta hem och svetsa karossen.

                december 27, 2008 kl. 22:54 #132497

                Nej det föll ju på sin egen orimlighet att du skulle ställt undan den då 🙂

                Lycka till med renoveringen!

                //per

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.