SAAB 93 B de luxe -59 renovering
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 93 B de luxe -59 renovering
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2008-12-27 22:54 av
nbottning.
-
FörfattareInlägg
-
Hej!
Tänkte dela med mig lite av mitt projekt.
En röd SAAB 93B från 59.
Bilen ställdes i förvar i väntan på renovering sommaren 1978.
Nu efter 30 år senare är det dags att sätta igång. 🙂
Har tyvärr ingen bild på den tillgänglig då den står förvarad på annan ort så ni får hålla till godo med lite bilder på motorn som nu är färdigrenoverad.
Finnes ikke mye som slår en 93:a! Lykke til med restaureringen.
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tidNbottning wrote:Kul med en projekttråd. Motorn var en riktig prydnad!Nyfikna frågor, var det du som ställde undan den då 1978, och varför blev väntan så lång?
//Per
Nej jag är född 84 så det var inte jag som ställde undan den. Farsan och hans bror fick den och ställde undan den brevid en 92A som de gav sig på först. Denna blev stående tills jag tog tag i det och började med motorn för ett tag sedan.
Eftersom bilen inte finns på nära håll blir det ingen renovering i hotrodder-fart direkt.
Planen blir att plocka hem lite delar då och då för att göra iordning för att nästa vinter kanske ta hem och svetsa karossen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
