Saab 95 -74
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 -74
- Detta ämne har 118 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-01 21:24 av
fredrik.a..
-
FörfattareInlägg
-
februari 4, 2011 kl. 19:38 #168307
Jag har poppnitat, jag ska leta reda på mallarna och ta några bilder på dom.
Och visst skulle det nog funka bra med nån plast av nått slag iden hade jag också, men jag hittade ingen lämplig plast, men det där med oljud kan jag inte påstå att jag märkt nått av.
Jag tror jag gör en ny tråd om detta ämne sen, det känns som att jag kapat den här tråden.
JanneH wrote:Angående ratten har jag sparat en artikel om uppsnyggning av just en sådan ratt, ska leta fram den.Kanske den här du tänker på?
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20070829/sa-fixar-du-bakelitratten
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 1972februari 5, 2011 kl. 17:35 #168351Tack för tipset med ratten, kanske blir till att renovera originalratten framöver!
Har äntligen gjort Jungfruturen med bilen nu, och vilken känsla! 🙂 Dock krävs ju lite justeringar men den går fint i växling och motor, det ända jag upptäckte var lite knackande i vänstra drivknuten när jag svängde lite tvärt, får kolla på det.
Har fått bromsarna att funka hyfsat nu,
Bättre skivor hittade jag på reservdels 95:an, även vänster bromsok togs från den.
Men när jag höll på och skulle lufta systemet igår så gick ju givetvis huvudcylindern, men som tur var löste det ju sig med Owes patent.
Som sagt någon som kan gissa vad den kommer ifrån, otroligt att den passar rakt av hur som helst!Lägger upp några bilder från provturen med, urkassa bilder men man ser väl något! 😉
februari 7, 2011 kl. 16:36 #168483Då var bromsarna i sin ordning, har provat dem ganska hårt nu med tvär nitar på asfalten och hjulen står så stilla så!! 🙂
Så var dubbdäcken på med och imorgon smäller det för då ska den till bilprovningen, så nu är det bara att hoppas den klarar sig!! :hug:Var det förresten ingen som ville gissa vart huvudcylindern kom ifrån?
Så här ser den ut i bilen den kommer ifrån, tredje utgången får man plugga plus att man får byta nippeln till det främre bromsröret, funkar kanonfint!! 🙂 (lånad bild)februari 7, 2011 kl. 19:22 #168493Då får jag gratulera Ingvar K, :cake2: det är rätt, den här lösningen borde ju många v4 ägare ha nytta av!!
februari 7, 2011 kl. 20:56 #168508Rallysaaben wrote:Ingvar K wrote:Opel Rekord?Och vilken årsmodell?
Är ju sista generationen av rekord, -83 till -86 tror jag det var enligt bildelsbasens uppdelning, eller hur svarvaren!?
Mattias Edeslätt wrote:Lycka til imorn, men det blir säkert inga problem. Måste var fantastiskt kul att ha bilen körbar efter allt jobb du har lagt ner på den. Verkligen ett fint arbete med plåt och svets du har gjort.Tack, jo jag hoppas det i alla fall, det ska bli spännande imorgon, kul att du tycker, jag har gjort så gott jag kunnat! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.