Saab 95 -74
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 -74
- Detta ämne har 118 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-01 21:24 av
fredrik.a..
-
FörfattareInlägg
-
mars 3, 2011 kl. 17:41 #170009
Låter ju spännande, du kan väl köpa den och plocka delar av om inte annat!
Vad som händer härnäst vet jag inte mer än att rostskyddet ska förbättras och att snygga till bilen lite mer, kanske blir det en hellackering framöver!!
mars 6, 2011 kl. 17:35 #170222Är nog inte att tänka på…
Skulle väl vara framskärmarna då dessa är i plast, men höger var knäckt pga hjulvinklen om jag inte minns fel…
mars 6, 2011 kl. 18:00 #170224länkarmarna har rostat av, tornen är halvt bortrostade och motorrumsgolvet har släppt nästan runt om, stagen till bakaxlen har rostat av så den siter bara i stötdämparna, *spyfällan* och bagagerumsgolvet brister du igenom om du sätter dig på det.
Avställd sen 95 i en skogsdunge med rutorna halvt nedvevade har inte vart bra för den om man säger så… och troligtvis var den rostig redan vid avställning med, kanske därför den inte klarade senaste bes.
mars 6, 2011 kl. 20:50 #170231fy fan, den var dålig den, är någon av bilderna spegelvända, eller är det likadant på vänster med?
mars 6, 2011 kl. 20:55 #170232Det är vänster sidan som kortet är taget på, och ja, höger är likadan. Är nog bland det rostigaste jag sätt i framvagnen på en v4.
Bilen är f.ö en 71a.
mars 24, 2011 kl. 18:37 #170955
Den här nöddlösningen med bensinslang in i rutan och ner i en dunk i bilen fick jag ha när jag körde hem från staden igår, då det täppte till i bränsleledningen totalt, och det var inte första gången, vet inte hur många gånger jag gjort rent bränslepump och förgasare samt blåst tryckluft i bränsleledningen till tanken. Verkar som skiten i tanken aldrig tar slut trots att jag gjorde rent den i somras. Funderar nu på att kapa upp tanken och kanske blästra den, frågan är bara vart man skär som lämpligast med skvalpplåtarna i åtanke, någon som gjort detta och har tipps att bjuda på så vore jag mycket tacksam!!mars 24, 2011 kl. 22:37 #170987vist skulle ju det vara enklare, men nu är det ju inte särskilt gått om 95tankar, och hittar man en som har legat i lager så kanske den med är rostig inuti, får bli att lägga i en båttank så länge, tror jag har en som passar bra! Men som sagt, om någon har gjort detta med att kapa upp tanken så vore jag tacksam för tipps!!
mars 26, 2011 kl. 21:43 #171038Nu är tanken uppkapad, och den såg ju inte för fager ut, hittade samma sörja som jag får avlägsna i förgasaren varje gång jag gör den ren!
Mycket av det gick att få bort med lacknafta, ska ta och slipa lite med, så kan den nog va användbar när jag svetsat ihop den igen!!mars 27, 2011 kl. 12:24 #171050Ja det blir ju skillnad när den blir ren, 95:orna från -75 B utan extrasätet ska ju samma tank där emot!!
april 1, 2011 kl. 21:24 #171320Jo jag håller med, men de nyare är ju roliga på sitt sätt med! 🙂
Har i alla fall fixat till tanken nu och slängt i den igen!
Blev en hel del att slipa för hand där inte borsten på vinkelslipen kom åt, så fick jag laga ett litet hål i botten med!
Den blev kanske lite deformerad men huvudsaken är att den är ren! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.