Saab 95 V4 1977

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 V4 1977

• Detta ämne har 64 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2015-04-01 21:06 av .
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 65 totalt)
  • Författare
    kombikungen
    Deltagare

Använder bara tryckluftshammare och kör bort den gamla massan. Sen är karossen faktiskt rätt fräsch under som tur är [emoji4]

Lilln
    Deltagare

@Kombikungen wrote:

Använder bara tryckluftshammare och kör bort den gamla massan. Sen är karossen faktiskt rätt fräsch under som tur är [emoji4]

Den metoden använde jag också. Fungerar ju riktigt bra!

kombikungen
    Deltagare

Ja den metoden kan man verkligen rekommendera [emoji106]

emul
    Moderator

Tack för infon!! Verkar ju bli riktigt riktigt bra..jag har endel såntdär jag borde ta itu med men det eviga med tid plats och ork…om nån kan skaka fram sådär en 150000 åt mig kan jag bygga garage hemma så kanske det kan hända grejer!! :h

kombikungen
    Deltagare

Det var så lite så [emoji4] man får försöka klämma in lite garagetid så ofta man kan.

kombikungen
    Deltagare

Var ett tag sen det blev nånting gjort här men idag så tog jag mig i kragen och gjorde ett ryck med att slipa och grundmåla de sista delarna till framvagnen [emoji1]

kombikungen
    Deltagare

Blev en skvätt färg idag [emoji4]

Janne Hagnell
    Moderator

Orange! :race
    Jag fegade ur och lackade min fjäder svart. 😳

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

kombikungen
    Deltagare

Jasså haha [emoji1]

Lilln
    Deltagare

Snyggt skvätt! Jag målade en uppsättning fjädrar vita en gång. De var inte så vita innan jag fått dem på plats dock 🙂

kombikungen
    Deltagare

Ja det är lite struligt att inte skrapa eller stöta i dom vid monteringen men får försöka njuta så länge de går innan grusstänket osv kommer in i bilden haha [emoji1]

Finns en typ av golvlack som heter ”tjocklack” om jag inte minns fel. Högelastisk och jätteslittålig. Fäster garanterat på din färg…

kombikungen
    Deltagare

Jasså får ta och kika lite närmare på den. Tack för tipset [emoji106]

Hittade en produktbeskrivning. Var några år sedan jag jobbade med färg men om jag inte minns fel så var den ordentligt expansiv och flexibel (funkar ju på trä)! Men kan vara värt att kontakta Nordsjö färg (akzo nobel) innan man kladdar för mkt :TY

http://proffs.nordsjo.se/wp-content/uploads/wpsc/downloadables/Epolan_V_Epoxi_lack_tds_se.pdf

kombikungen
    Deltagare

Blev ett litet ryck idag efter ett litet uppehåll som jag haft.
    Hittade lite rost att avlägsna.

Såhär blev resultatet tillslut [emoji4]

Passade även på att spruta på lite underredsmassa när jag blev klar.

Nu är det bara att låta det torka och sen kan jag börja montera tillbaka allting [emoji1]

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 65 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng