Saab 96 ´62/63 renovering

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 ´62/63 renovering

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 57 totalt)
  • Författare

Nu börjar det bli hög tid att ta sig an min tvåtaktare som står i garaget.

Så här såg den ut när jag köpte den, för ca 12-13 år sedan:

Numer, efter att ha varit avställd och stillastående i 8-9 år efter motorhaveri, är den inte lika fräsch längre…

Kommer att uppdatera vartefter det händer något med bilen. Räkna dock inte med ett tempo liknandes Hotrodders… 🙂

/Krister K

juni 16, 2007 kl. 23:03 #107976

Hittade några bilder på bakre hjulhus i datorn:

/Krister K

juni 17, 2007 kl. 08:01 #107983

Dina hjulhus är faktiskt i bättre skick än dom är på min bil. Jag ska börja ta tag i dom idag, framvagnen gjorde jag klar för ett år sedan men sen vissnade jag när jag skruvade av bakskärmarna.
          Så det blir minst två vita trubbisar i Hedemora när vi blir klara. :applause:

juni 17, 2007 kl. 09:27 #107988

Hmm… Vem är du egentligen, Kaparn..? :confused: :blush:
            Kanske har du lite bra-att-ha plåtbitar liggandes..?

Såg förresten en (”mörk”)blå trubbnos på Hemköp igår, nån du känner igen?

/Krister K

juni 17, 2007 kl. 13:42 #108000

Bra att ha plåtbitar, menar du sådana här?

Nej det har jag inga. :whistle:

juni 17, 2007 kl. 15:25 #108004

Nähäpp, sicken otur… 🙂
                Skärmar då..? Både fram & bak.

/Krister K

juni 18, 2007 kl. 13:57 #108029

Oj oj oj..Om han ändå hade haft sådarna…
                  Hade sparat x antal timmar.

augusti 17, 2008 kl. 07:47 #125581

Dags att uppdatera denna tråd…

Har nu äntligen kommit igång med rostlagningen av min TT, fick dock göra vissa uppoffringar. Sålde min ögonsten:

…för att kunna köpa mig en sån här:

Blev lite andra grejer också, bl.a. en gitarr, en 4*12 högtalarlåda till förstärkar´n, lite verktyg… Jaja. :whistle:

Tog in TT:n i garaget för några veckor sedan, hissade upp den i baken och började undersöka lite mer grundligt. Det slutade med att jag skruvade på hjulen och rullade ut den igen. Hann tillochmed lägga ut en köpesannons om en kaross… :blush:

Sen kom Kaparn förbi och hämtade lite grejor till sitt 99projekt, han fick mig på andra tankar, så nu är TT:n inrullad igen och svetsningen är påbörjad! :welder:

Jag har börjat med vänster bak, då det hjulhuset är sämst (hoppas jag…).

Lite bilder:

När man håller på med sånt här kan det vara bra med en donator:

Förhoppningsvis hinner jag ut en sväng i garaget idag, isf kommer det nog en uppdatering av tråden redan ikväll.

augusti 23, 2008 kl. 09:11 #125975

En liten uppdatering…

Jag har utnyttjat en liten del av möjligheterna på mitt nya jobb; bockade nya tröskelplåtar (den undre delen) till bilen. Fausen så smidigt att slippa hålla på med sånt hemma där man inte har några riktiga verktyg. :hammer:

Har fått tag på en SS&R läderratt (tack Kaparn!) som nog kommer att skruvas i. Funderar på att högglanspolera ekrarna/centrumet, mattsvart gör sig inte så bra i kupén på TT. :lecture:

Vi får se hur mkt som hinns med i helgen, håller på att inreda nere i källaren åt min frus firma, så TT:n ligger inte högst upp på prio-listan just nu… :angel:

september 1, 2008 kl. 17:31 #126398

Bilduppdatering:

september 1, 2008 kl. 20:58 #126421

Det går frammåt ser jag:-)

september 1, 2008 kl. 21:12 #126426

De blir ju kalas 🙂

september 2, 2008 kl. 04:16 #126434
                              Lollo wrote:
                              Det går frammåt ser jag:-)

Japp, blir nog aktuellt med den där motorn framöver trots allt… 🙂

2takt_nicke wrote:
                              De blir ju kalas 🙂

Tackar!

september 5, 2008 kl. 11:16 #126714

Usch.. När jag ser rosten så blir jag livrädd för hur min 93:a kanske ser ut under all underredsmassa o gammalt gegg.

Jaja.. hursom så gör du ett bra jobb!

september 5, 2008 kl. 17:42 #126735

Det går ju ricktigt bra ju! :thumbup:

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 57 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.