Saab 96 ´62/63 renovering

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 ´62/63 renovering

Detta ämne innehåller 56 svar, har 15 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-08-18 21:10.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 57 totalt)
  • Författare

krister k
    Deltagare

Nu börjar det bli hög tid att ta sig an min tvåtaktare som står i garaget.

Så här såg den ut när jag köpte den, för ca 12-13 år sedan:

Numer, efter att ha varit avställd och stillastående i 8-9 år efter motorhaveri, är den inte lika fräsch längre…

Kommer att uppdatera vartefter det händer något med bilen. Räkna dock inte med ett tempo liknandes Hotrodders… 🙂

/Krister K

krister k
    Deltagare

Hittade några bilder på bakre hjulhus i datorn:

/Krister K

kaparn
    Deltagare

Dina hjulhus är faktiskt i bättre skick än dom är på min bil. Jag ska börja ta tag i dom idag, framvagnen gjorde jag klar för ett år sedan men sen vissnade jag när jag skruvade av bakskärmarna.
    Så det blir minst två vita trubbisar i Hedemora när vi blir klara. :applause:

krister k
    Deltagare

Hmm… Vem är du egentligen, Kaparn..? :confused: :blush:
    Kanske har du lite bra-att-ha plåtbitar liggandes..?

Såg förresten en (”mörk”)blå trubbnos på Hemköp igår, nån du känner igen?

/Krister K

kaparn
    Deltagare

Bra att ha plåtbitar, menar du sådana här?

Nej det har jag inga. :whistle:

krister k
    Deltagare

Nähäpp, sicken otur… 🙂
    Skärmar då..? Både fram & bak.

/Krister K

benny
    Deltagare

Oj oj oj..Om han ändå hade haft sådarna…
    Hade sparat x antal timmar.

krister k
    Deltagare

Dags att uppdatera denna tråd…

Har nu äntligen kommit igång med rostlagningen av min TT, fick dock göra vissa uppoffringar. Sålde min ögonsten:

…för att kunna köpa mig en sån här:

Blev lite andra grejer också, bl.a. en gitarr, en 4*12 högtalarlåda till förstärkar´n, lite verktyg… Jaja. :whistle:

Tog in TT:n i garaget för några veckor sedan, hissade upp den i baken och började undersöka lite mer grundligt. Det slutade med att jag skruvade på hjulen och rullade ut den igen. Hann tillochmed lägga ut en köpesannons om en kaross… :blush:

Sen kom Kaparn förbi och hämtade lite grejor till sitt 99projekt, han fick mig på andra tankar, så nu är TT:n inrullad igen och svetsningen är påbörjad! :welder:

Jag har börjat med vänster bak, då det hjulhuset är sämst (hoppas jag…).

Lite bilder:

När man håller på med sånt här kan det vara bra med en donator:

Förhoppningsvis hinner jag ut en sväng i garaget idag, isf kommer det nog en uppdatering av tråden redan ikväll.

krister k
    Deltagare

En liten uppdatering…

Jag har utnyttjat en liten del av möjligheterna på mitt nya jobb; bockade nya tröskelplåtar (den undre delen) till bilen. Fausen så smidigt att slippa hålla på med sånt hemma där man inte har några riktiga verktyg. :hammer:

Har fått tag på en SS&R läderratt (tack Kaparn!) som nog kommer att skruvas i. Funderar på att högglanspolera ekrarna/centrumet, mattsvart gör sig inte så bra i kupén på TT. :lecture:

Vi får se hur mkt som hinns med i helgen, håller på att inreda nere i källaren åt min frus firma, så TT:n ligger inte högst upp på prio-listan just nu… :angel:

krister k
    Deltagare

Bilduppdatering:

Lollo
    Deltagare

Det går frammåt ser jag:-)

2takt_nicke
    Deltagare

De blir ju kalas 🙂

krister k
    Deltagare
    Lollo wrote:
    Det går frammåt ser jag:-)

Japp, blir nog aktuellt med den där motorn framöver trots allt… 🙂

2takt_nicke wrote:
    De blir ju kalas 🙂

Tackar!

rodder76
    Deltagare

Usch.. När jag ser rosten så blir jag livrädd för hur min 93:a kanske ser ut under all underredsmassa o gammalt gegg.

Jaja.. hursom så gör du ett bra jobb!

fredrik.a.
    Deltagare

Det går ju ricktigt bra ju! :thumbup:

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 57 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng