Saab 96 -65 isbil/åka grusvägsbil

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -65 isbil/åka grusvägsbil

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 14, 2011 kl. 18:21 #168985

      Hahaha, men vad bra, nu vet jag det med:) låter som att jag får låta bli att yngla av mig.
      Ja uppstart lär bli i dagarna, munstyckes biten är nog inga bekymmer, får åka och låna ett sortiment:)

        februari 19, 2011 kl. 14:06 #169216

        Hey!

        var iväg igår och lånade svets i grannbyn, tack till Jörgen för utlåning av svets & fader som svetsade:)

        Allt som glimrar är inte guld, men det kan ju vara goda tvåtakts bitar.. tänk på d!


        Nu ska jag montera lite förgasare =)
        alltid kul med rena o fräscha prylar..

          februari 19, 2011 kl. 15:44 #169220

          Det ska bli intressant att höra hur den motorn kommer att låta…. och hur den kommer att gå. Keep up the good work! :thumbup:

            februari 20, 2011 kl. 10:37 #169254

            Najs!! Ser mycket spännande ut du, go go go! 😉

              februari 20, 2011 kl. 14:21 #169276

              http://www.youtube.com/watch?v=wjXTEooJwy8

              Första provrundan med tillhörande läckage lite här och var:)
              fett ställd motor och gammal sås är receptet på röken!

                februari 20, 2011 kl. 15:59 #169285

                Snabbt jobbat,
                Hur Ø grova rör har du till insuget?

                Jag har kört fast på mitt insug..

                  februari 20, 2011 kl. 16:35 #169291

                  39mm inv, köpt på http://WWW.alutech.se

                    februari 20, 2011 kl. 16:58 #169292

                    Hur kändes den då?

                      februari 20, 2011 kl. 20:02 #169318

                      hm, hur den kändes?…

                      ja du, kan nog inte yttra mig mer om de förutom följande

                      -Gammal soppa
                      -tändningen ställd på 0,4mm utan vaccum klockan inkopplad(ska byta tändning snart)
                      -väldiigt stora munstycken

                      + att jag inte gasade så mkt eller länge…

                      men märkte iaf att så fort den började och dra lite så bluddrade den, men de är ju tack vara ovanstående nämnda saker =)

                      förvånad över hur lättstartad den var!


                      Gissa vad jag ska göra imorn?

                        februari 23, 2011 kl. 21:33 #169549

                        [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1EvUFb69Wlc[/video]

                        [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tXGRlSUdo9Y[/video]

                        åkt lite idag.. dock inte redigt fått ordning på tändningen redigt, visst, den går ju säkert fett, men stiften tyder på att den inte får alldeles för mycket, tror felet ligger i brytare/konding.. men ska ju ändå byta ut tändningen snart =)

                          februari 24, 2011 kl. 22:54 #169630

                          lite synd att tråd & gas tog slut SAMTIDIGT när jag skulle börja svetsa.. SUCK!

                            februari 25, 2011 kl. 07:33 #169639

                            Vad använder du för plåttjocklek och för mothåll när du böjer konerna?

                              februari 25, 2011 kl. 09:25 #169643

                              0,7km & gummiklubba + några järnrör i lämplig dimension:)
                              Om du inte mena hur man bygger vinklad header?

                                februari 25, 2011 kl. 10:10 #169647

                                Du kommer att få problem med att dämparen spricker. 0,7 är för tunt.

                                /Fredrik

                                  februari 25, 2011 kl. 10:25 #169648

                                  Vilken ljuddämpare pratar vi om nu?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.