Saab 96 -65 isbil/åka grusvägsbil
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -65 isbil/åka grusvägsbil
- Detta ämne har 34 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2011-03-19 15:06 av
2takt_nicke.
-
FörfattareInlägg
-
februari 14, 2011 kl. 18:21 #168985
Hahaha, men vad bra, nu vet jag det med:) låter som att jag får låta bli att yngla av mig.
Ja uppstart lär bli i dagarna, munstyckes biten är nog inga bekymmer, får åka och låna ett sortiment:)februari 19, 2011 kl. 14:06 #169216Hey!
var iväg igår och lånade svets i grannbyn, tack till Jörgen för utlåning av svets & fader som svetsade:)

Allt som glimrar är inte guld, men det kan ju vara goda tvåtakts bitar.. tänk på d!
Nu ska jag montera lite förgasare =)
alltid kul med rena o fräscha prylar..
februari 20, 2011 kl. 14:21 #169276http://www.youtube.com/watch?v=wjXTEooJwy8
Första provrundan med tillhörande läckage lite här och var:)
fett ställd motor och gammal sås är receptet på röken!februari 20, 2011 kl. 20:02 #169318hm, hur den kändes?…
ja du, kan nog inte yttra mig mer om de förutom följande
-Gammal soppa
-tändningen ställd på 0,4mm utan vaccum klockan inkopplad(ska byta tändning snart)
-väldiigt stora munstycken+ att jag inte gasade så mkt eller länge…
men märkte iaf att så fort den började och dra lite så bluddrade den, men de är ju tack vara ovanstående nämnda saker =)
förvånad över hur lättstartad den var!
februari 23, 2011 kl. 21:33 #169549[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1EvUFb69Wlc[/video]
[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tXGRlSUdo9Y[/video]
åkt lite idag.. dock inte redigt fått ordning på tändningen redigt, visst, den går ju säkert fett, men stiften tyder på att den inte får alldeles för mycket, tror felet ligger i brytare/konding.. men ska ju ändå byta ut tändningen snart =)
februari 24, 2011 kl. 22:54 #169630lite synd att tråd & gas tog slut SAMTIDIGT när jag skulle börja svetsa.. SUCK!
februari 25, 2011 kl. 09:25 #1696430,7km & gummiklubba + några järnrör i lämplig dimension:)
Om du inte mena hur man bygger vinklad header? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.




