Saab 96 -74 (Indiskgul)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 -74 (Indiskgul)

  • Detta ämne har 245 svar, 36 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-22 15:29 av .
Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 246 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #162848
    soulmannen
    Deltagare

    ser mycket bra ut PE, blir ju riktigt stolt över dig haha 🙂

    #162954
    Per-Erik
    Deltagare

    såja, fuelrailen helt färdig (och snabb-polerad), bränsletrycksregulator monterad samt plenum bitar, spjällhus, insug inlämnat för mer aluminiumsvetsning (sorry, inga bilder idag) och kan förhoppningsvis hämtas på fredag – då blir det bilder 😉

    Någon som har tips på vart jag kan köpa flänsar till mitt avgasbygge? Jag behöver dels en svetsbar fläns att skruva turbon på, och flänsar tillutblås anslutningarna…

    #163410
    Per-Erik
    Deltagare

    inga bra tips? Nåväl här kommer några bilder 🙂


    remskiva i aluminium…


    …med styrning…


    …till triggerhjulet!


    …och så rör till spjällhus och så. Lite suddiga mobilbilder, men jag var så glad att jag fått hem bitarna så jag kunde inte vänta!

    #165980
    Per-Erik
    Deltagare

    Turbo Schnurrbo – nu är det orginal, standard och enkelportare som gäller!

    #166024
    soulmannen
    Deltagare

    jaså se där, det blev för mycket jobb med det andra 😉 ser bra ut, blir en seriös originalrenovering istället 🙂

    #166031
    Per-Erik
    Deltagare

    ja, jag skiter i det andra, för jobbit 🙂

    #166034
    Molte
    Deltagare

    Provisorisk isräcer? Inte lägger du ner turbobyggandet? 10 piskrapp utdelas :crying::schpöstraaff:

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #166035
    Per-Erik
    Deltagare

    he he, håll du inne med piskan…

    #166036
    soulmannen
    Deltagare

    nu börjar det bli lite lågt underbältet här 😉 men man bygger u int4e en iceracer med en originalmotor och enkelförgasare. originalrenovering 🙂

    #166037
    Per-Erik
    Deltagare

    Ok, jo…tja… nä, vet inte, är ju lite velig…

    …nån som har fina dubbdäck över, billigt?

    #167896
    Per-Erik
    Deltagare

    lite pill…

    …nu ska topparna iväg på renovering, planing, ventiltätningsbyten, mm. och så ska stagen till fuel-railen hämtas upp och monteras 🙂 – Samtidigt så kör jag runt med gulan med en liten plutt plutt motor i istället!

    #167900
    viggen959
    Deltagare

    Ser ju lite små häftigt ut, men kan du värkligen stänga huven?? ser väldigt högt ut, men kan vara synvilla oxå, lycka till med ditt projekt, mvh joakim.

    #167902
    Molte
    Deltagare

    Ser högt ut när topparna inte sitter på men en förgasare med luftfilter bygger rätt mycket på höjden också.
    Ser spännande ut, får besöka Skåne snart och göra en inspektion 😉

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #167907
    Per-Erik
    Deltagare
    viggen959 wrote:
    Ser ju lite små häftigt ut, men kan du värkligen stänga huven?? ser väldigt högt ut, men kan vara synvilla oxå, lycka till med ditt projekt, mvh joakim.

    Jodå, det är faktiskt så att högsta punkten på bygget ligger 2cm lägre än luftfiltret på en vanlig förgasare (jag har mätt, för jag fick samma känsla när jag tittade på det 🙂 )

    Molte wrote:
    Ser högt ut när topparna inte sitter på men en förgasare med luftfilter bygger rätt mycket på höjden också.
    Ser spännande ut, får besöka Skåne snart och göra en inspektion 😉

    Absolut, du är välkommen förbi när som, vettu!

    #167914
    soulmannen
    Deltagare

    Ser mycket fint ut, men lite sårad över kommentaren angående plutt plutt motorn 🙁 haha.

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 246 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng