SAAB 96 V4 1972 – Svenne Röd

Forums Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 V4 1972 – Svenne Röd

This topic contains 31 replies, has 13 voices, and was last updated by 2011-09-20 18:57.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author

Per-Erik
    Deltagare

Så, tänkte presentera ett till av mina pågående projekt, en röd liten lågmilad 72:a med 2 tidigare ägare:

Denna hittades uppe i Örkelljunga (tack Dennis 😉 ) där den stått avställd i ett garage sedan 1994. Totalt har den gått 12600 mil sedan den var ny, men tidens tand har farit hårt fram, och därför behövdes en hel del rost åtgärdas… turligt nog är detta redan fixat till 90%. Förre ägaren har dessutom införskaffat 4 st helt nya skärmar, bytt balansaxellager, vattenpump och bromsskivor på bilen, samt monterat ett nytt avgassystem i rostfritt, innan han ledsnade. Lackering är redan inbokad till nästa helg, så nu får man ligga i lite om det ska hinnas färdigt…

mer bilder kommer…

Per-Erik
    Deltagare

…så kommer här fler bilder…

sen så, efter allt det var jag ju tvungen att ge Talladegan lite kärlek, så hon inte tror jag glömt bort henne…

såja, så länge 🙂

Janne Hagnell
    Moderator

Ännu en som har rostfritt blås! Var får ni tag i dessa??

Per-Erik
    Deltagare

Ingen aning, satt som sagt på bilen redan. Jag skulle gissa att förre ägaren köpte detta på saab, men det var nog 20 år sedan…

Per-Erik
    Deltagare

om 4 timmar är det dags för upphämtning av nylackerad bil 🙂 Iallafall skrovet och lite småplåtar, sen blir det dörrar under veckan, och skärmar och huvar nästa vecka… det går åt rätt håll! Bilder senare…

@per-erik wrote:

om 4 timmar är det dags för upphämtning av nylackerad bil 🙂 Iallafall skrovet och lite småplåtar, sen blir det dörrar under veckan, och skärmar och huvar nästa vecka… det går åt rätt håll! Bilder senare…

:AP :AP Väntar med spänning på att se hur det blir! Nylackat är party det!

Per-Erik
    Deltagare

Så, efter en intensiv dag med en massa jourjobb fick vi äntligen till hämtning av bilen ca kl. 20:00 – här är resultatet:

…dörrarna blir klara under veckan, och resterande under min första semestervecka 🙂

kg70
    Deltagare

Nylackat är fest! Ser fint ut.

K-G

Saab 99 1969, 1970
    Saab 90 1985
    Saab 9000 Aero 1996
    Opel Manta A 1972

emul
    Moderator

Snabbt jobbat måste jag säga!! Trevligt! Jag gillar röda V4or!!

Per-Erik
    Deltagare

Ja, en riktigt röd, röd bil är fint… Nu ska det börjas monteras, i med innertak imorgon, sedan rutor å annat fint…

Lollo
    Deltagare

Trtevligt :AP

Jonathan
    Deltagare

Ser riktigt fint ut! Håller med om att det inte är dumt alls med en röd i fint skick. Imponerad över fliten och blir inspirerad att ta tag i min egen. Jag får ta en titt på den i sommar.

Per-Erik
    Deltagare

🙂 tack för glada tillrop – välkommen förbi garaget 😉

Per-Erik
    Deltagare

Idag hämtade jag dörrarna, imorgon resten… 🙂 happy happy!

Per-Erik
    Deltagare

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng