Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Saab 96 v4 1977 (Tillfixning)
- Detta ämne har 22 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2012-09-20 21:02 av .
- FörfattareInlägg
- 27 mars, 2012 kl. 06:16 #41498
Janne Hagnell
ModeratorEller så fixar du till den och har två bruksbilar! Varför ha en när man kan ha många (klassiskt djungeltrummeordspråk)?
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”27 mars, 2012 kl. 20:48 #41540anderskarlsson
Deltagare@Janne Hagnell wrote:
Eller så fixar du till den och har två bruksbilar! Varför ha en när man kan ha många (klassiskt djungeltrummeordspråk)?
Har egentligen inte tid eller lust att fixa en bil till. Har redan flera st som behöver vård. Men den är eventuellt såld! :race
3 maj, 2012 kl. 19:39 #43111anderskarlsson
DeltagareNu är bilen påställd och försäkrad! Så det blev en jungfrutur idag, gick dock inte helt bra.
För det första så hackade den sig fram vid gaspådrag och även vid jämn gas, acc membran eller skit i förgasaren? Och så slirade kopplingen, suck. Dock är den bytt förra sommaren så den bör justera in på något vis hoppas jag. Sedan gick den inte riktigt upp i temp!Så nu har jag lite arbete framför mig, suck :h
3 maj, 2012 kl. 20:05 #43113anderskarlsson
DeltagareSlänger in en bild bakifrån också, sidofyllen är provpolerad och nog fanns det lite glans i den gamla lacken! Blir att polera hela bilen så gott det går framöver.
3 juni, 2012 kl. 18:04 #44362anderskarlsson
DeltagareHar inte gjort så mycket med bilen förutom en polering samt lite småfix inuti. Den har rullat på bra de 200 mil jag hittills hunnit avverka :race
Kan säga att det är riktigt kul att polera en blekt röd bil, blir enorm skillnad! Den ska ändå lackas om i vinter men lite lyster i lacken är ändå kul att ha nu i sommar!
Lite skillnad bakifrån också, sista biten är 2″, klassisk saabdekal i rutan och ett S märke som täcker en ful lackbättring
Stig Blomqvist mocca ratt och en klocka har hittat in i bilen, saknas bara en varvräknare!
De gula fälgarna har lagts på hyllan igen, det är slang i dem och det finns inga slangar som passar med den dimensionen av däck. Har haft lite för stora slangar i så blivit varmgång och därmed punktering. Letat efter några andra fälgar länge och hittade en uppsättning ronalfälgar idag! Kommer bli riktigt fint på bilen efter blästring och lackering! :AP ’
10 juni, 2012 kl. 20:34 #44686anderskarlsson
DeltagarePillat lite mer med bilen, monterat ett jalusi som jag hade liggandes bland annat!
Bytte bort några gamla rallydämpare till v***o mot 2st kromade Bosch Rallye 180 med skyddskåpor. Har även också skaffat 2 gula varselljus som ska sitta under stötfångaren, tror det kommer se rätt fränt ut! :race
2 september, 2012 kl. 20:16 #47106anderskarlsson
DeltagareLänge sedan man uppdaterade något, mest kört med den och har avverkat 450 mil på 3½ månad. Men här kommer en dagsfärsk bild! Var på Saab-marknaden idag och hittade en fin vänster bakskärm, nos plåtar som sitter framför hjulen / bakom ryggstödet i baksätet, weber 36/36, bakre gasdämpare, broschyrer och mycket smått och gott. Sist men inte minst en original reservdunk, kul originalsak! Bredvid den snygge ägaren ser man även att jag monterat 2st Bosch 180 extraljus, gjorde sig fint! :AP
20 september, 2012 kl. 21:02 #47809anderskarlsson
DeltagareOm det finns något intresse för den så är bilen numer tillsalu p.g.a platsbrist. Följer med 3,5L Cinnoberröd (originalfärgen) lite grund, 4 fina plåtskärmar, ev en fin förardörr. Besiktigad i ungefär ett år till om jag minns rätt. Går mycket fint i motor och låda, inget glapp i balansaxel och fungerande frihjul. Tänkt mig 7000kr för den.
Kan även byta mot en besiktigad vinterbil, helst en v***o 240.
Hör av er 070-5718928
Mvh
Anders - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.