Saab 96 V4L Super 1977(B?) projekt

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4L Super 1977(B?) projekt

Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-06-28 05:16.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

saabsport
    Deltagare

Hejsan!
    Tänkte starta en tråd om mitt projekt..bilen är som rubriken säger en 1977 96.
    Var idag och tittade på bilen,och oj vad jag väntar på att få komma igång med den!
    Som bilden visar,så är utsidan ganska ”misshandlad”,men tekniskt och inredningsmässigt är den mycket bra i skick för att ha stått utomhus(!!) under presenning i ca.5 år!
    Små problem finns dock,bränsleslangen måste bytas bl.a.

Hade inte med kameran idag tyvärr,glömde den hemma,och bilen står ca. 80km hemifrån,så kan inte varje dag köra dit tyvärr.

Men här är en gammal bild på den kommande pärlan!

Jag jobbar nu i juni,men skall försöka fixa på bilen så mycket som möjligt!

Håll koll på tråden om ni vill!
    Niko

saabsport
    Deltagare

Hejsan!
    Nu i helgen har jag haft tid att jobba mer med bilen!
    Lyckades t.o.m. starta åbäket efter 7 års vila!
    Av nån orsak så har bensinslangarna stockats,så den får ingen bensin själv,men smart som jag är (:D) så installerade jag en extern tank,vilket ni ser på nån av följande bilder.
    Efter en liten sup i föggen och några sekunders sågande med startmotorn så gick den igång!
    gissa om jag var stolt!

Nu vet jag att den går.Yes!
    Perfekt,jag är så glad!(lyckades nämligen inte senaste höst att få igång den..)
    I rena ivern körde jag omkring med bilen,och den är så rolig!
    Den är MYCKET tystare än min bruks 96:a,och den låter som en traktor 😀

Nån som har tips på hur man ska lösa proppar i bränslesystemet?Skulle gärna vilja att den försörjde sej själv med bensin och inte från mitt ”droppsystem”.

Och dessutom har jag redan bankat ut den fula bucklan i chaufförssidans dörr.

Här följer bilder på bilen,både då jag kör och då den står ensam.
    Klippen då jag kör monstret kommer senare;)

Stay tuned för mer info och bilder,det blev lite bråttom då jag skrev inlägget,därför blev det så råddigt!
    Ha det bra!
    Niko

saabsport
    Deltagare

Oj,bilderna är ganska stora.Använd sidoscrollen för att bättre se bilderna!

noise
    Deltagare

ser härligt ut,
    borde man inte kunna rensa bränsleledningen med tryckluft och sen sätta nya slangar och ett bränslefilter?

saabsport
    Deltagare

Hmm,det tror jag säkert man kan göra!
    Tack för tipset,måste försöka!

Niko

saabsport
    Deltagare

Trevligt med så många kommentarer…

Har ingen några åsikter eller kommentarer eller tips eller nåt att ge?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng