Saab 99 1976
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab 99 1976
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2025-10-27 11:40 av
adamz.
-
FörfattareInlägg
-
Hej!
Ja, onekligen! Har inte läst om bilen men av en snabbtitt på bilderna att döma så har den kommit ung till hälften av dess värde
SAAB 99 har inte tagit sig på samma sätt som 900. Det här är en insprutare, som hör till den övre hyllan av 99-or.
På mätaren ser jag 01…. dvs 1-tusen mil. Inte sannolikt eller ett unikum.
99-or med det lilla extra är ju 99T, 99EMS, 99LE och den mer sällsynta 99GLi.
Bästa Hösthälsnngar
Adam
Mvh Adam Zdunek
SAAB 99L 1973 2D Veronagrön
SAAB 900S 1991 3D Talladegaröd
SAAB 99GLi 1981 2D BlåmetallicHej !
Denna bil är ju en få som byggdes i SAAB:s fabrik som fanns i Belgien ( 7:a i chassinumret )
som SAAB 99 injection, de flesta av dessa var avsedda för USA-marknaden. många av bilarna
hade stötfångartypen som kom på 77-års modell. Otroligt bra skick på denna bil, då dom
brukade rosta upp ganska fort.
Priset börjar ju att arta sig också. En MYCKET UNIK bil, dess utom lågt miltal
Mvh
Sören i Trollhättan
Hej!
Såg att bilens inropspris var 205 kkr. Ett ansenligt pris, ung vad man får betala för en 99T eller 99 EMS i fint skick.
En uppdatering av måttstocken för 99-or i otroligt bra skick.
Skulle vara bra att få en nedbryting av priset i komponenter ”injection” + ”bygd i Belgien” + ”mycket lågt miltal” + ”otroligt bra skick”
Inte för att jag tänkt kränga någon av mina 3 SAABar -:)
Adam
Mvh Adam Zdunek
SAAB 99L 1973 2D Veronagrön
SAAB 900S 1991 3D Talladegaröd
SAAB 99GLi 1981 2D Blåmetallic -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
