Saab 99 1984:a

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 1984:a

• Detta ämne har 34 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2015-02-14 08:06 av .
Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Författare
    Janne Hagnell
    Moderator

Trevligt att det finns folk som lägger krut på uddafåglar som Tomos! :race När det begav sågs de väl mest lite snett som östkopior av Puch? Kör själv indiskt, inte heller helt mainstream i Sverige…

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

ludde
    Deltagare

Ja det är en av de bästa mopederna vi har haft väldigt pålitliga..

Janne Hagnell
    Moderator

@Ludde wrote:

Ja det är en av de bästa mopederna vi har haft väldigt pålitliga..

En vis person sa en gång att okända märken och märken med dåligt rykte alltid måste prestera bättre än kända märken med kvalitetsrykte, som kan leva högt på sitt goda namn.

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

ludde
    Deltagare

Nu var det länge sedan jag upptaderade här.. Har faktiskt inte stått stilla så bilder kom under morgon dagen.. Jag har lite problem med att bestämma mig hur jag ska göra med bilen då den var i ännu sämre skick än jag kunde tänka mig. Jag upptäckte allt när jag bestämde mig för att ta ur inredningen och tvätta rent.. Så chock bilderna kommer imorgon..
    Vet någon ett bra sätt att bygga en motorlyft då jag inte har kapital eller plats till en riktig motorlyft

belle
    Deltagare

Jag skaffade 2 st bockbeslag, http://www.clasohlson.com/se/Bockbeslag/41-1180 och lite 45×95 bräder, och byggde en bock att ställa tvärs över motorrummet.
    Bräderna är bara att trä in i bockbeslagen och överliggaren som står på högkant,kläms fast när man särar på bockbenen. Sedan lånade jag ett litet kedjeblock (250 kg, går ju även med en spaklyft) som hängdes över den på högkant stående brädan, lyfte upp motor+låda och rullade undan bilen. :wrench
    Var väldans smidigt. Bocken kan du sedan bara vika ihop och spara till nästa gång…

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.