Saab 99 1984:a

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 1984:a

• Detta ämne har 34 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2015-02-14 08:06 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Författare
    Janne Hagnell
    Moderator

Det ena ger det andra – som vanligt. :duck

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

ludde
    Deltagare

Ja det är ju tyvärr så men det ger mig lite mer motivation till att fixa den..Den kan ju bara bli bättre
    Hade även ett snabb besök av saabfjollen idag som lämnade lite delar till mig så jag kan fortskrida arbete och även lite andra delar som jag experimentera med.. Och imorgon så ska jag byta blinkerspaken som han också lämnade idag..
    Så många tack till saabfjollen rekommendera skarpt att köpa delar av honom..

ludde
    Deltagare

Har fått lite gjort fixade grillen och lackerade även den så bild kommer på det.. Jag bytte även blinkerspaken och det gick rätt smärtfritt fast någon har varit där innan och spräcktden undre kåpans skruvhål.. Och även någon som lekt lite elektriker.. Lite tråkigt men allt som drycker upp byter jag ut eller fixar till. På måndag ska jag till skroten och plocka delar från en saab 90 så blir en liten köp lista..
    Sen fick jag ett erbjudanden om att köpa us turbo fälgar.. Men har svårt att bestämma mig

Alltid kul med tillbehör och us-turbo är ju inte dom vanligaste. Det tråkiga är att sådana och en del andra fälgar bara värderas i skrotpengar nu för tiden…fast fälgar i fint skick måste ju värderas bättre.
    Men det är ju kul för oss som gillar dom!

ludde
    Deltagare

Nu var det en stund sedan jag uppdaterade.. Jag har plockat av förgasaren för att rengöra den och den var full med mögel och membranet var trasig..
    Ska den vaccumklockan se ut som den gör på bilden

Janne Hagnell
    Moderator

Mycket har jag hittat i gamla förgasare, men mögel? Nix! 😯

96 V4 1975 ”Bollen”

ludde
    Deltagare

jodå skulle stå mög men surf plattan rättar i med kända ord..hittade även något i koppen som ser ut små kristaller ungefär men påminner också om silikon.. Lite skumt

patlon00
    Deltagare

Membranet är bara att byta ut. Ser nästan ut som det har varit i bromsvätska. .? ? ?hemska tanke…..

Janne Hagnell
    Moderator

@Ludde wrote:

jodå skulle stå mög men surf plattan rättar i med kända ord..hittade även något i koppen som ser ut små kristaller ungefär men påminner också om silikon.. Lite skumt

Kristaller har jag varit med om i en förgasare – efter att någon hade pinkat i tanken… :duck

96 V4 1975 ”Bollen”

ludde
    Deltagare

Okej jag det skulle inte förvåna mig.. Jag håller på med rengöring av förgasaren nu och ska försöka köpa lite nya packningar och även insugspackningen när jag ändå är på g..

ludde
    Deltagare

@patlon00 wrote:

Membranet är bara att byta ut. Ser nästan ut som det har varit i bromsvätska. .? ? ?hemska tanke…..

Ja så seriös som han verkar vara med alla konstiga lösningar så skulle det inte förvåna mig det heller..

ludde
    Deltagare

Har gjort lite rengörings arbeten med förgasaren.. Men ska beställa nya packningar och även insugspackningen

ludde
    Deltagare

Tänkte visa en bild på mitt gamla projekt jag hade 2008:a då jag hyrde ett stort garage med andra och hade även ett jobb då..

power-krille
    Deltagare

bland dom första bilderna, är det en Tomos Quadro som står med barnsadel? i så fall har vi både likadan moppe och lika bilar 😆

ludde
    Deltagare

Ja det är en tomos quadro min systers min sambos tomos är under helrenovering efter en motorbrand..

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.