Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Saab 99 eller 900?
Om du gillar 99:ans design mer än 900:an och inte är noga med bränsleförbrukning eller prestanda så kika efter en sen 99:a med H-motor. Dom går fortfarande att hitta i bra skick inom din budget.
En väl underhållen förgasarbil utan servo och elektrisk utrustning som c-lås, elhissar mm. har färre delar som kan krångla och är lätta att skruva med. Du kommer inte behöva meka särskilt mycket.
Jag tycker däremot att du ska provköra en 900 och en 99:a och jämföra dom innan köp då det är stor skillnad på en 99:a och en sen 900. Det gäller ju att just du trivs med att köra bilen.
Hej, ja du jag har beställt tågbiljett och på måndag åker jag ner till södra Finland (jag bor i österbotten) och köper förmodligen en 5-dörrars 900 Turbo från 1990 så valet är väl gjort. Det blev i övre änden av budgeten men känns som man måste slå till för en turbo går nog bara upp i värde.
Skulle säga jag är noggrannare med bränsleförbrukning än prestanda! Så vem vet om jag gjort fel val, men går alltid att byta bil om jag inte gillar den.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem