Saab 99 GLs Super Automatic (6700 mil!)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 GLs Super Automatic (6700 mil!)

• Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2007-08-07 11:14 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    walle
    Deltagare

så har en 99 till hittat hem till mitt hjärta. bilen köptes ny 1977. 1978 dog ägaren en farbror då tog hans fru över bilen 1979 å sen dess har hon ägt den servat den varje år varken det behövs eller inte. orginal däcken sitter fortfarande på michelin zx 165or.
    orginal avgas system sitter kvar å är i bra skick. den är fullt servad på saab till 6000mil alla 4 rost skydd stämplarna ifyllda. har inte rullat mer än 300mil sen 1991. alltid blankt papper på bes (har alla bes papper) alla kvitton på allt som är gjort med bilen sen den var ny. innertak hänger ner plus att det sitter svarta lister på skärmarna. finns inget svetsat på den å det finns ingen rost att tala om nån stans. den går som ny i motor å låda.får se vad som händer med bilen om den hittar ny ägare eller om den stannar kvar några år här det återstår att se.nån intresserad pma så pratar vi mvh niklas

thats it mvh niklas

Karl Ask
    Moderator

Har provkört bilen och den är verkligen fin. Den går som i en dröm.
    Hade man inte haft så många bilar och lite pengar så hade jag garanterat köpt denna.

Tack så mycket för grenröret Walle, det var rätt! :worshippy: Så nu skall jag byta den.

Lustgasen
    Moderator

Verkligen kanonfin bil, i baksätet satt man bra ;). Tack för grejorna jag fick också ! 😀 Jag röstar för att du behåller bilen.
    mvh Plankton

Saab 99 Van -77

Sekreterare och redaktör i Svenska Saabklubben

jacke
    Deltagare

Ser otroligt frsäch ut! Blev lite nyfiken på vad det är för signalhorn som sitter på ena sidan i motorrummet där. Är det larm av nåt slag?

martin valentin
    Deltagare

som gammal 99 vän undrar jag om du vill sälja till mig, skicka pm med prisförslag

hälsningar

Martin

walle
    Deltagare

är en vanlig tuta tror jag den fungerar i allafall inte har kollat mvh niklas

walle
    Deltagare

den sista augusti åker denna bil till holland. kom inte sen å säg att svenskarna inte får nån chans att köpa bilarna mvh niklas

nst16
    Deltagare

Fin bil som vanligt Niclas.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng