Saab Träff Skåne 2011

Forums Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Saab Träff Skåne 2011

This topic contains 11 replies, has 6 voices, and was last updated by 2011-08-16 19:07.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

jonathan p
    Deltagare

Följande gäller!

När? 20 augusti kl 11.00
    Var? Samling Nova Lund
    Hur? Saabträff i all enkelhet, tag med grill och grillmat, bil och gott humör.
    Vi kommer köra en sträcka på vackra och “inspirerande vägar” i Skåne, stanna på några olika platser för att fotografera och grilla.

Det var några år sedan sist som jag höll i en saabträff och nu är det äntligen dags igen!

På plats kommer ni få en karta med vägbeskrivning där utmarkerade stopp finns samt telefonnummer till mig om ni skulle köra vilse.

Hoppas ni kan komma, ta med fru barn och kompisar om ni lyckas 😉

Bengt Åkesson
    Deltagare

@jonathan P wrote:

Det var några år sedan sist som jag höll i en saabträff, men eftersom det är väldigt tyst på den fronten väcker jag liv i detta på nytt!

Jaha det är tyst på den fronten…..Nu blir jag smått bitter! 👿

Saab Skånias träffar 2011

Jan 13 Årets första månadsträff på Bialitt
    Feb 10 Saab Skånia årsmöte Bialitt
    Mars 6 Nostalgimarknad Helsingborg
    Mars 10 Månadsträff Bialitt
    Mars 26 Årsmöte Saabklubben Trollhättan
    Mars 26 Marknad Autoseum Simrishamn
    April 9 Veteranmarknad Hässleholms ishall
    April 14 Månadsträff Bialitt
    April 22 Veteranmarknad i Glimåkra (Långfredag)
    April 24 Vårveteranmarknad Degeberga
    Maj 1 Vårträff Nostalgicafét Tryde
    Maj 3 Årets första tisdagsträff i Löddeköpinge
    Maj 7 Veteranmarknad Höör
    Maj 12 Månadsträff Bialitt
    Maj 15 Sofiero Classic Info
    Maj 28 Saabmarknad i Saxtorp
    Juni 2 MHK Gröna träffen Trollenäs
    Juni 2 Första torsdagsträffen på Frostavallen
    Juni 6 Vi firar Motorhistoriska dagen i Bjärnum
    Juni 9 Månadsträff Bialitt
    Juni 11 Veteranmarknad Tydingesjön
    Juni 12 Träff Elfdalen Klippan
    Juni 19 Ljuva 50-tal Brösarps station
    Juli 8 – 10 Sportvagnsmeeting Knutstorp
    Juli 9 Hamngillet i Simrishamn
    Juli 14 Månadsträff Bialitt
    juli 23 MHK Thulinträffen Landskrona
    Juli 30 Saab Skånia sommarrally
    Aug 5-7 International Saab Club Meet Finland
    Aug 11 Månadsträff Bialitt
    Aug 27 Lergökarallyt med marknad

/B

bovy
    Deltagare

@bengt Åkesson wrote:

@jonathan P wrote:

Det var några år sedan sist som jag höll i en saabträff, men eftersom det är väldigt tyst på den fronten väcker jag liv i detta på nytt!

Jaha det är tyst på den fronten…..Nu blir jag smått bitter! 👿

Saab Skånias träffar 2011
    …….
    /B

Lugn och fin nu Bengt. Jag tror vi får ta en gruppkram på detta
    Jag tror inte det var Jonathans mening att trampa på några ömma tår. Denna text är en kopia på samma text som ligger i andra forum (t ex 900klubben, STCS), men samtidigt borde Jonathan kanske kolla upp om det finns eller fanns några liknande träffar att köra på, och suprise, vi körde ett liknande arrangemang senast i lördags.

Dock skulle jag gärna se att de SAAB-entusiaster som finns i Skåne med angränsande län, oavsett ålder på bil, skänkte en tanke på SAAB-klubbben och dess arangemang, då vi har en levande sektion här nere i Skåne, med uppbackning av huvudklubben.

Så, nog om detta. Får ta mig ut i ett lite smådisigt Ystad, så man får lite frisk luft.

/Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Nej jag är inte lugn och fin! Jag är besviken på ett sådant påhopp! Alla timmar man lägger ner är inte värt ett dugg när man får en sådan “käftsmäll”.

Bovy! Bra att du reagerade och svarade. :CH

/B

jonathan p
    Deltagare

@bengt Åkesson wrote:

Nej jag är inte lugn och fin! Jag är besviken på ett sådant påhopp! Alla timmar man lägger ner är inte värt ett dugg när man får en sådan “käftsmäll”.

Bovy! Bra att du reagerade och svarade. :CH

/B

Hej Bengt!

Det var slarvigt av mig att bara kopiera tråden som först lades upp på stcs där det varit extremt lite arrangemang förr oss Skåningar. Jag är fullt medveten om att ni har massvis av träffar inom Saab Skånia som även vänder sig till icke medlemmar!

Denna träff vänder sig även till dem som kör nyare Saab, som jag själv gör. Nu hoppas jag inte att det blir för stor sak av detta, allt ert arbete är garanterat värt den tid du lägger ner eftersom ni har så många entusiaster som sluter sig till dessa träffar.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Ja det var ju snyggt att ändra ditt inlägg…. 😮

Alla får naturligtvis anordna träffar men förstå min frustration över inlägget!

Nu lägger vi ner “stridsyxan”!

/B

jonathan p
    Deltagare

@bengt Åkesson wrote:

Ja det var ju snyggt att ändra ditt inlägg…. 😮

Alla får naturligtvis anordna träffar men förstå min frustration över inlägget!

Nu lägger vi ner “stridsyxan”!

/B

Det var väl rätt självklart att jag skulle ändra inlägget då du och säkerligen flera andra engagerade tyckte det var stötande, det står fortfarande kvar i ditt citat precis under och nu tydliggör du det ytterligare vilket jag tycker verkar onödigt 😕

Jag ska i alla fall tydliggöra en sak till, träffen är enbart tänkt som en trevlig tillställning, alla är välkommna och jag har ingen ambition att ta deltagare från era egna träffar 😛

9000aero
    Deltagare

Hej

Det är väl inte fel att ordna Saabträffar som ligger utanför saabskånias “kontroll”?
    Träffar för lite nyare saab bilar och kanske därmed lite yngre medlemmar anordnas tyvärr för sällan, ofta börjar ju saabintresset med nyare modeller för att senare kompletteras med nån äldre modell.
    Tyvärr har ju Skånia avdelningen inte det bästa ryktet om att värna och ta hand om nya medlemmar som visat sitt intresse, kanske hårda ord!! men lite föryngring och nytänkande skadar aldrig om man vill hålla en blandad ålder på medlemmar och kunskap.

Så kort sagt: Bra initiativ Jonathan, Trevligt med lite nyare träffar som man kan
    komplettera de äldre med,
    och visst har jag förståelse för allt arbete som läggs ner av Bengt m.fl. på att ordna Träffar, utan er hade antagligen inte hänt så mkt för Skåningarna m.fl.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Nu var det inte fråga om att inte andra kan ordna träffar i Skåne. Det är ju bara trevligt! Att vi har dåligt rykte om att inte vi tar hand om nya medlemmar får du nog utveckla lite.

/B

t16s
    Deltagare

någon här som tänlt att komma ❓ ,,,kommer nog bara jag får klart min vinge :mrgreen:

aeromicke
    Deltagare

Jag kommer!! Ska bli kul… Hoppas vädret håller sig bra då!!!

jonathan p
    Deltagare

Tyvärr kommer jag till att skjuta något på träffen då för få är anmälda, någon som har förslag på bättre datum ❓

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng