saabo på blocket 5000 kr

Forum Modellspecifika forum Saabo/Toppola/Husbil 92H saabo på blocket 5000 kr

• Detta ämne har 13 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2009-07-31 11:08 av .
Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    blarok
    Deltagare
    anders dahl
    Deltagare

Det står väl ingenstans att Saabon är till salu?
    Bilen däremot kostar tydligen 5000kr.

farfar jimmy
    Deltagare

det är nog ändrat för srån början stod det 5.000 för båda och lite info om saabon

phermansson
    Deltagare

Helt klart ändrat, så där såg inte texten ut häromdagen. Får väl anta att Saabon är såld?

anders
    Deltagare

På länken står det Tva_bra_objekt och klickar man på den står det ”Ett bra objekt”

saabaero
    Deltagare

Ryktet säger att det var många spekulanter på Saabon så det blev budgivning

Psycho Dave
    Deltagare
    SaabAero wrote:
    Ryktet säger att det var många spekulanter på Saabon så det blev budgivning

Stämmer bra det, var tydligen även en norrman som ville komma och kolla på den.

saab-tok
    Deltagare

Det handlade nog om minst 3 gånger priset i annonsen så jag backade ur, annars hade den passat bra bakom 66:an

phermansson
    Deltagare

Jo för 5000 får man inte mycket Saabo. Vet dock inte i vilket skick denna var?

Psycho Dave
    Deltagare

Har varit på resande fot och har inte kunnat tanka ur bilder ur kameran men nu är jag hemma så här är är lite bilder som jag har tagit på den.

Lite märkliga saker med denna, det är en -65 men den var i trafik först -67 och den har baklysen som en -67. Chassinummret som skall vara så svårt att tyda är instansat på en aluminiumplåt som är fastnitad på ramen. Inredningen är inte som den ska utan den är förmodligen ombyggd någon gång.

phermansson
    Deltagare

Ja de kan ju se ut lite hur som helst inuti, och köket i framänden verkar vara ’modernt’ då jag sett det på de tre senaste vagnar jag tittat in i (förutom min egen då).
    Sant att den är lite underlig med bakljusen, och det finns ingen gasollåda som på en 67. Halvsnyggt med elkontakten, och är det någon sorts hembyggd värmeanläggning i den?

Psycho Dave
    Deltagare

Denna vagnen är helt klart ombyggd och tyvärr har de monterat en ful gasolvärmare i den, enligt gamla papper så hade den elementet under bakrutan som original.

Kollade lite på detta med chassinummret, jag skrapade lite där chassinummret bör stå men hittade bara typnummret för påskjutsbromsen (VOV 1P). Som synes så sitter nummret på en separat skylt.

phermansson
    Deltagare

Kolla längre fram på dragstången, mot gummidamasken till.

Psycho Dave
    Deltagare

Jo där har jag också kollat, där fanns ingen markering alls.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng