SAABO

  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      juni 20, 2004 kl. 19:48 #10689

      Hej!
      Har blivit lyckliga ägare till en saabo!!!
      Dock ej orginalinredd……
      Undrar om någon har tips på var man kan hitta bilder på inredningen,
      eller kanske någon generös eldsjäl har bilder på egen vagn att dela med sig av?
      Nu kommer vi väl inte att försöka återställa allt, men det skulle vara kul att få se ”hur den såg ut”
      MVH

        juni 20, 2004 kl. 22:46 #75670

        Hej
        Kul att du har en Saabo. Vilket chassinummer är det. Har själv en fungerande Saabo och ett objekt.
        Ska försöka hitta lite bilder som jag kan skicka till dig. Var bor du och vad har du för mailaddress?

        MVH
        Roger Forssén i Norrköping
        Tel 011/100792 mail: roger.forssen@telia.com

          Anonym
          juni 21, 2004 kl. 06:39 #75671

          Hej!
          Den har chassinummer 371 och är en -67:a,
          den är nybesiktigad men omgjord invändigt någon gång före -78, då förre ägaren köpte den.
          Den är intagen i registret så sent som -73, vet ej varför.
          Vi bor i Sjuntorp, Trollhättan.
          Vagnen hämtade vi i Hamneda.
          Skickar mailadres till dig privat.
          MVH

            juni 21, 2004 kl. 18:49 #75672

            Har också en saabo ett kul tillbehör till SAAB ! Men i söndags såg jag en saabo på Baldersnäs i Dalsland, blåmetallik upptill, vit nedtill,och efter en WV bubbla och utan saabmärke hujedamej :confused: :confused: :confused:

            MVH. ROGER

              juni 21, 2004 kl. 18:55 #75673

              Hej!
              Ni verkar ha lite koll på vagnarna, har ni någon erfarenhet av att ha en SMV 10 bakom en 96TT? Blir den toktung(viktuppgift varierar, men 450-500 kg)? Här uppe i norr är en SMV lätt å få tag på i motsats till en SAABO.
              MVH

                juni 22, 2004 kl. 06:37 #75674

                En SMV 10 känns lättare att dra än saabon troligen bättre strömlinjeformning. Saabon känns som en fallskärm över 70kmh. Jag har provat att dra bägge sorterna efter min 95-60.

                  Anonym
                  juni 22, 2004 kl. 07:35 #75675

                  Synd att vi missade Baldersnäs,
                  vi hade funderingar på att åka dit.
                  Det hade varit kul att se saabon.
                  Det var ett tag sedan vi var på saab-museet, fast vi bor sånära,
                  har fått höra att det står en SAABO där, stämmer det?
                  MVH

                    juni 22, 2004 kl. 17:25 #75676

                    Det stämmer på årsmötet stod det en där!
                    DEt är ju nästan krypavstånd
                    Annars fins min 7-8 mil från Sjuntorp

                    MVH ROGER

                      Anonym
                      juni 23, 2004 kl. 12:32 #75677

                      Kanske blir tvungen att krypa, *ler*,
                      säljer förmodligen volvon imorgon,
                      vi får se vad det blir istället…..

                      Kanske det blir en utflykt i framtiden,
                      åka runt och bese saabo-vagnar!
                      (Inget dumt semesterprojekt)

                      MVH

                        juli 30, 2004 kl. 14:49 #75678

                        En fråga kring elkontakten.
                        På dom bilar med kombinerat bromsljus och blinkers (helröda bakljus) och inte det på vagnen, hur kopplar ni i elkontakten för at det skall funka?

                        Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95

                        Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
                        Magnus E

                          juli 30, 2004 kl. 15:18 #75679

                          Ett sätt som jag gjorde på min gamla jänk var att man kopplade in fram blinkersen på bilens dosa .

                            juli 30, 2004 kl. 16:21 #75680

                            Bästa sättet måste vara att koppla på det hela uppe vid blinkersspaken, där har du ”oförvanskad signal” till både blinkers och bromsljus.

                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.