Samma skinnpåsar på 9000 framstolar?

Forum Modellspecifika forum 9000 Samma skinnpåsar på 9000 framstolar?

Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-04-02 08:13.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

cabtt
    Deltagare

Undrar om någon vet om man kan ta skinnet från en högerstol och montera på förarstolen?
    stommarna skiljer men tänkte kanske att resten är samma??

saabaero
    Deltagare

Hålet för ratten till svankstödet ställer till problem med ryggstödet 🙁
    Sitsen borde funka bättre.

Har själv funderat på detta med att fixa skinnet.
    Ett alternativ jag funderat på är att sonika lämna bort delarna till nån som kan sy och byta ut dåliga bitar och ersätta det med fräscha bitar från t.ex. passagerarstol eller baksäte.
    Alltså, helt enkelt slakta ett baksäte för att komma åt skinnbitar till det som är skadat på förarstolen.

cabtt
    Deltagare

givetvis borde jag tänkt på ratten till svankstödet :doooooohh:
    att hitta hyfsat fina skinninredningar går, men till 99%
    så är förarsätet utslitet så tanken var om man har 2 inredningar kunde man fått ihop en finare utan större insats.

Jag har en Aero-91 inredning (skinn+mocca) liggandes utan framstolar om någon behöver delar

saabaero
    Deltagare

Ett litet förtydligande.
    När det gäller ryggstödspåsarna fram så är det samma art nr på hö och vä sida.
    Nya klädselpåsar saknar dessa hål för svankstödsratten.
    Det innebär alltså att förarstolens ryggstöd kan repareras med bitar från passagerarstolen.

När det gäller sitsarna till framstolarna är det skillnad på höger/vänster.
    Troligen är det skinnet (eller är det galon?) på sidorna som skiljer

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng