Sätta tillbaka sidolister

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Sätta tillbaka sidolister

  • Författare
    Inlägg
    • maj 4, 2025 kl. 14:13 #521149

      Hejsan,

      Sidolisten på bakre dörren på höger sida har lossnat och jag tänkte återställa detta (se bilder). Jag har inte gjort detta tidigare och det hade varit intressant att få lite input och tips. Det jag tänkt göra är:

      1.      Städa ytan på bilen

      2.      Städa kontaktytan på listen.

      3.      Applicera någon form av fästmedium (lim eller tejp)

      4.      Tryck tillbaka. Klart 😊

      Jag tänker att det finns två alternativ till att fästa listen: 1) lim eller 2) dubbelhäftande tejp. Det är här det hade varit intressant mer er input. Bör man använda lim eller dubbelhäftande tejp? Det hade varit fantastiskt om någon har någon produkt att rekommendera.

      Tack på förhand för svar.

      Allt gott, Glenn

        maj 5, 2025 kl. 07:33 #521165

        Hej. Det finns en gammal tråd här på forumet med rubriken Dekorlist nertill på dörren og900 startad av zportbilen i september 2019. Du hittar tråden med hjälp av sökrutan här i forumet. Där står det tejp och det står även tips om att värma listen så att den blir mjukare. Lycka till. Mvh Bengt

          maj 11, 2025 kl. 13:26 #521374

          Hej Bengt,

          Tack för ditt svar. Jag kollade in den tråden och känner mig hyfsat bekväm med att ge det ett försök 🙂

          om någon har förslag på dubbelhäftande tejp så dela gärna. Annars köper jag någon för utomhus bruk och delar erfarenheterna här sen.

          Allt gott, Glenn

            maj 11, 2025 kl. 18:39 #521375

            Hej Glenn. När jag jobbade på Saabverkstaden så använde vi 3M tejp. Tror jag har kvar i förpackning. Kollar i verkstaden imorgon och skickar en bild så du ser vilken det är. Hälsningar Göran

            1 användare tackade författaren för det här inlägget.
              maj 12, 2025 kl. 09:19 #521385

              Hej Glenn. När jag jobbade på Saabverkstaden så använde vi 3M tejp. Tror jag har kvar i förpackning. Kollar i verkstaden imorgon och skickar en bild så du ser vilken det är. Hälsningar Göran

              Hej Göran,

              Tack, det hade varit snällt.

              Allt gott, Glenn

                maj 12, 2025 kl. 14:56 #521398

                Hej Glenn. Jodå. Tejpen fanns kvar. Bifogar bild på den och förpackningen. Inte omöjligt att det går att köpa den fortfarande. Skulle det vara omöjligt att hitta den eller motsvarande får du höra av dig. Hälsningar Göran.

                1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                  maj 12, 2025 kl. 14:56 #521400

                  Hej Glenn. Jodå. Tejpen fanns kvar. Bifogar bild på den och förpackningen. Inte omöjligt att det går att köpa den fortfarande. Skulle det vara omöjligt att hitta den eller motsvarande får du höra av dig. Hälsningar Göran.

                  1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                    maj 12, 2025 kl. 15:09 #521401

                    Hoppsan. Det blev ju dubbelt men inte dubbelt så bra. Gamla gubbar och teknik funkar inte alltid. 🙂

                    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                      maj 17, 2025 kl. 19:30 #521529

                      Hej Göran,

                      Tack för att du tar dig tiden att dela bild på tejpen. Jag har hittat något likvärdigt som jag tror ska fungera 🙂

                      Jag har varit utomlands så arbetet går långsamt framåt, men jag återkommer med ett utlåtande när det är klar.

                       

                      Allt gott, Glenn

                      Attachments:
                        maj 17, 2025 kl. 19:31 #521531

                        Det är inte så lätt. Det är bättre med två svar än inget svar alls 🙂

                        Allt gott.

                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.