Senking 2T 1965

Forum Övrigt SSR Senking 2T 1965

Detta ämne innehåller 8 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-03-17 19:21.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

Hejsann

Jeg har fått meg en 2T fra 1965. Forrige eier har satt på V4 fjærer fremme. Som å håndtere en seilskute. Tenkte å senke litt. Kappe 2,5 runder foran på V4 fjærene og sette 2T forfjærer bak med 2,75 runder kappet. Dette er gjort på kortfront tidligere, med meget bra resultat. Jeg vet ikke om noen har erfaring med samme senking på langfront?
    Jeg skal ha på de demperne jeg har for å teste dette, fungere ikke dette bytter jeg til nye gassdempere (gabriel).

Om noen har erfaring eller bilder, blir jeg kjempefornøyd.

Espen M

arild u
    Deltagare

Hei Espen.

Jag kan anbefale å senke bilen, den blir mykke betre.

anonymous
    Deltagare

det skal jeg, Arild…takk takk for forslaget…men er usikker på hur mycket.
    Har noen noe erfaring på senking av langfronter??

Espen M

truls herland
    Deltagare

Har senket min langfront slik du nevnte og det fungerer bra på en bil som brukes på gaten.
    Bilen ser ikke like lav ut som en kortfront, men markfrigangen er noenlunde den samme.
    Det kommer litt an på hvilke dekk du kjører med.

Hvis du skal senke enda mer så bør du nok ha enda stivere fjærer, men det er det andre her på forumet som har bedre greie på.

anonymous
    Deltagare

Det funket vell ikke sånn veldig bra her en lørdagskveld på brosteinen i høst, eller ka Truls… Syns det ble litt ekstra bråk etterpå, samt at del lå igjen ca 3,5meter med 2″ rør bak oss

Moralen må være, ser du to bruder som røyker utenfor en pub en lørdagskveld, ikke bli fristet til å forsøke å imponere med litt ekstra trykk på gassen i en small brosteinsgate…
    Det var rett flaut og måtte gå ut av bilen og plukke opp restene av eksoanlegget og kjøre inn i første ledige lomme på fri eksos og parkere. Forsøkte å rette litt på skaden ved å fortelle dammene at bilen hadde skivebremser med to kolver og bare fire hjulbolter, men det virket som løpet var kjørt….

Stian

truls herland
    Deltagare

Ja Stian har et poeng her.

Viktig å ikke kjøre med overlast

anonymous
    Deltagare

Takker for innspill Truls og Stian…

Har dere noen bilder av langfronten senket som beskrevet??

espen m

anonymous
    Deltagare

Jeg kjøre normale 155 dekk, foreløpig

espen

truls herland
    Deltagare

Ja bilder kan jeg fikse i løpet av helgen.

Med 155 dekk kan det ta i skjermkanten, men det ser du av bildene.

truls

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng