Detta skönhet hittade jag på en barnvagnspromenad i Hägersten.
Låg en lapp i rutan om att den ej startade för tillfälligt men att den skulle till verkstad.

Saab 96 TT ´64, "Sportbulan"
Saab 96 TT ´65 "PruttIngvar"
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 900i ´88 "Prins Charles"
Saab 9-3 SC, 2.0t ´09
Skämsbil:
Renault Zoe ´22
Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Låg en lapp i rutan om att den ej startade för tillfälligt men att den skulle till verkstad.
Men vad 17 –
det är jo en sådan av den årsmodell som man endast behöver skiftnyckel samt skruvmejsel till 😀
Precis som Regin säger!
Jag har dessutom ett ”ungdomskitt” av ovan förslag till salu för hugade spekulanter, om det inte är stulet vill säga. Kanske borde det skapas en särskild tråd på forumet om olika sätt hur man enkelt, snabbt, effektivt och billigt kan öppna, starta och flytta på en trilskande 99:a.
/mikael
Är på en liten semestersväng och har råkat på ett par bilar.
Första bil(d)en är från Visingsö där vi hyrde cyklar. Skulle ner till södra udden och kolla in Näs slottsruin. Cyklade förbi en ng 900 Talladega som, med tanke på gräset runt bilen, hade stått där ett tag. Värd att rädda kanske?
Sen råkade jag på en 95:a med en något annorlunda färgsättning. Pratade lite med föraren och fick reda på att de höll på med en tv-produktion. Miffo-tv hette den visst. Det skulle vara reportage från en roadtrip genom Sverige så de hade varit från norr till söder med bilen. Den rök rejält så när jag först såg den på avstånd trodde jag det var en tvåtaktare! Fick reda på av en killen med filmkameran att han vid nåt tillfälle fått i både ettan och backen samtidigt och att växellådan började bli svårhanterlig. Två skyltdockor i baksätet var statister. 🙂
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem