Skärmar V4 1980

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Skärmar V4 1980

• Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-24 20:17 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    alfamats
    Deltagare

Tjena! Har fått lite känning av återfall då jag ägt och kört v4 förut. En 73:a och en 80:a som jag lackade och gjorde i ordning. Var och kollade på en 80:a för en vecka sedan. Bilen såg som ny ut i skärminfästningar fram och bak. Men skärmarna runt om var lite naggade i kanterna. Säljaren visste om några bakskärmar, men dom var till äldre modell med mindre lampor. Blir ju inget bra tänker jag. Har spanat Bildelsbasen utan resultat. Är det svårt att få tag i ? och vad ska man ge för en fräsch uppsättning runt om. Är inte så noga om det är original eller eftermarknad typ klokkeholmen.

roger96
    Deltagare

De ska passa från tidigare modeller, dock annat tanklockshål t.o.m. 69 och andra listhål t.o.m. 70. Groparna för bakljusen är likadan på de sena modellerna med större lyktor.

alfamats
    Deltagare

Bra att höra om bakskärmarna 🙂 Visste inte att groparna var samma. Ett av bakljusglaset var trasigt, då får man ragga ett sånt i så fall. Är det bara glaset som är annorlunda? eller ska man ragga komplett lampa?

roger96
    Deltagare

komplett lampa

alfamats
    Deltagare

komplett lampa

Tack för svar?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng