Skillnad på V4 ribbad låda resp låda från 69

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Skillnad på V4 ribbad låda resp låda från 69

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-25 21:22.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4106

    mellow yellow
    Deltagare

    Håller på och avslutar min installation av ny motor + växellåda i ”provbänken” Sonett 2-V4 69a.

    Trodde att kopplings-hydrauliken var bolt on men verkar inte riktigt så eller eventuellt har jag bara fått luft i systemet?

    Vad säger ni, är det olika längdmått på slavcylindern på en låda från 69 jämfört med en ribbad låda från ca 75?

    Om inte så blir det så mycket enklare och bara ta i tu med luftningen 🙂

    #28174

    rallysaaben
    Deltagare

    slavcylindern ska passa på båda lådorna.
    Glöm inte heller att justera rätt kopplingen på den lilla justerskruven med fyrkantigt huvud, den som trycker på kopplingsgaffeln. Den sitter på höger sida på kopplingskåpan.

    Om du tar bort slavcylindern och trycker in den långa ”tappen” som kommer ut ur kåpan, så ska det fria spelet i början vara ca 4mm.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng