Sommarträffen 2025
Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Sommarträffen 2025
- Detta ämne har 15 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2025-06-05 11:45 av
Mathias.
-
FörfattareInlägg
-
Hej!
Här kommer en ”Save the date” inför Saabklubbens sommarträff som denna gång kommer genomföras i Dalarna.
31/5-25 kommer vi genomföra träffen tillsammans med BMW-klubben för femte gången vilket är glädjande.
Preliminära tider är 10:00-15:00
Den kommer att genomföras i mellersta Dalarna även om platsen inte är spikad.
Vi kommer att erbjuda några trevliga rutter runt natursköna Dalarna där man på egen hand kan ta sig runt några förutbestämda slingor.Då det är Saabklubbens Dalasektion som anordnar träffen kommer ”Dalecarlia Saab Meet” att samköras med Sommarträffen.
Mvh
Mathias
mars 10, 2025 kl. 12:59 #520150Hej Mathias,
När får vi mer information om den här träffen? Kul att ni genomför ännu en träff tillsammans med BMW-klubben.
Mvh
Pieter
Hej!
Tyvärr har BMW klubben dragit sig ur.
Vi kör dock på i egen regi.
Träffen kommer sannolikt genomföras i Leksand tillsammans med och vi Tegera arena.
Mvh
Mathias
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
mars 23, 2025 kl. 09:28 #520373Det var tråkigt att höra att BMW-klubben inte har möjlighet att delta i år. Förhoppningsvis kan det bli en gemensam träff med båda klubbarna ett annat år. Men vi som kör Saab ses på sommarträffen den 31 maj i Dalarna!
april 6, 2025 kl. 09:59 #520603Hej Mathias,
Jag har ingen Facebook, men hittade information om sommarträffen ändå. Behöver man anmäla sig, eller är det bara att åka dit?
mvh
Pieter
Hej!
Du behöver inte anmäla dig.
Varmt välkommen!
Mvh
Mathias
Hej!
Hör kommer en FB länk till eventet:
https://m.facebook.com/events/1027091336148463/
Mvh
Mathias
maj 7, 2025 kl. 08:59 #521211Hej. Jättesnällt om du lägger in lite information här på forumet. Länken ovan fungerar inte om man inte har Facebook. Mvh Bengt
Hej!
Sommarträffen kommer att gå av stapeln lördag 31/5, 10:00-15:00 vid Tegera arena i Leksand.
På plats kommer det att finnas mat på arenan men också i det närliggande centrumet.
Det finns även närliggande caféer men föredrar ni termos så är det naturligtvis ok.
Ni kommer få förslag på ett antal frivilliga rutter/besöksmål. Vi ordnar INTE kortegekörning.
Närområdet har stora möjligheter till boende.
Priser kommer att ske i de olika klasserna, vi brukar köra uppdelning om decennium, grovt.
Är det någon information ni saknar, så ställ frågan här!
Mvh
Mathias med flera
2 användare tackade författaren för det här inlägget.
juni 4, 2025 kl. 13:06 #521858Hej Mathias m.m.,
Det var en jättetrevligt träff i lördags. Vädret var utmärkt, det fanns många vackra bilar och jag och min son hade verkligen kul. Hoppas det finns några bilder från dagen?
Tack för allt,
Pieter
Attachments:
Hej Peter!
Vad roligt att det uppskattas!
Vilken bil körde/åkte du/ni?
Vi har en del att förbättra till nästa gång.
Vi har erfarenhet från att köra i Borlänge och Säterdalen så det här blev lite nyt för oss men vi lär oss.
Vi blev omkring 200 bilar vilket vi är nöjda med.
Området klarar betydligt fler än så……
Här kommer en film från Youtube iaf:
Mvh
Mathias
juni 5, 2025 kl. 09:34 #521872Hej Mathias, vad kul att du filmade vinnaren! Den blå Viggen var så fin – det såg ut som om den hade lämnat Valmet-fabriken igår. Jag bor själv i Nederländerna, så jag gjorde en liten utflykt med min son till Dalarna. Vi åkte med Boeing och hyrbil. Tyvärr hade jag inte tid att köra norrut med min Viggen, men kanske nästa gång, om jag får möjlighet igen.
Här kommer några fler bilder:
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.