Splines till ratt 99/96

Forum Modellspecifika forum 90/99 Splines till ratt 99/96

• Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2010-03-05 00:00 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    rd-retro
    Deltagare

Hej

Har hittat en döfin ratt med snyggt nav till en 96:a. Är spinesen samma som till 99:an (-71)? I så fall kan den vu gå att bygga om med tutfunktionen. Någon som vet och ev gjort ngt liknande?

mvh
    Anders

eimund
    Deltagare

Det er ikke samme splines på 99 og 96 🙁

ingemargavle
    Deltagare

Är det en ratt med löst nav kan du byta navet. Jag har en Saab tillbehörsratt som hade samma skruvidelning som momos rattar så den ratten har suttit i V4or 99er och även en VW buss. Det är fler tillbehörs rattar som har samma navfäste.

rd-retro
    Deltagare

Hej igen

Ratten är en Moto Lita. Navet ser ganska stort ut, var det Moto Lita som gjorde Saab´s S&R rattar (är väldigt likt)? Antar i så fall att det är svårt att få tag på lösa 99-nav som passar?

mvh
    Anders

mattias_hansson
    Deltagare

Det var Motolita som gjorde Saabs sport&rallyrattar.

Rattnav till 99:a bör inte vara så svårt att finna, om inget annat så finns det forfarande att köpa nya från Motolita i england.

http://www.moto-lita.co.uk/

MVH

saab putte
    Deltagare

Hej! ett motolita nav är det en här på klubben som säljer ett, om det nu finns kvar förståss. kika in säljesannonserna.

Mvh Daniel

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

soulmannen
    Deltagare

jag har ett 99nav o behöver ett 96 nav 🙂 tror att det jag har passar

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng