Spricka vid oljeplugg

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Spricka vid oljeplugg

  • Författare
    Inlägg
    • maj 3, 2026 kl. 13:12 #527864

      Som rubriken säger så har jag nu fått en spricka i gjutgotset med följd att det droppar ut olja.(vilket jag inte kan leva med)Någon som har ett förslag på åtgärd förutom att lyfta ur motorn och byta tråg.20260427_162823

       

        maj 5, 2026 kl. 12:14 #527894

        Aluminiumsvetsning med AC tig men det kanske räcker med kemisk metall? Behöver då rengöra som fasiken, få bort all olja, förmodligen värma och svettas ur olja ur porerna.

          juni 2, 2026 kl. 14:59 #528421

          Problemet löst.Har nu haft bilen upplyft med bakändan högt samt lite snett i 1 veckas tid.Dränerat ut all olja som går samt rengjort med bräkleen och gasolvärme.Efter det på med kemisk metall samt ett slangklammer.Än så länge tätt annars blir det tigsvetsning hos Tiger motorsport i Lantjärv till hösten.

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.