Spricka vid oljeplugg
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2026-06-02 14:59 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Spricka vid oljeplugg
Som rubriken säger så har jag nu fått en spricka i gjutgotset med följd att det droppar ut olja.(vilket jag inte kan leva med)Någon som har ett förslag på åtgärd förutom att lyfta ur motorn och byta tråg.
Problemet löst.Har nu haft bilen upplyft med bakändan högt samt lite snett i 1 veckas tid.Dränerat ut all olja som går samt rengjort med bräkleen och gasolvärme.Efter det på med kemisk metall samt ett slangklammer.Än så länge tätt annars blir det tigsvetsning hos Tiger motorsport i Lantjärv till hösten.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem