SRSlampa

  • Författare
    Inlägg
    • december 8, 2012 kl. 06:04 #6954

      Jo, var och besiktade igår och fick nedslag på airbaglampan då detta är nytt för i år.
      Lampan har lyst sedan jag köpte bilen ifjol, har man tur är det bara att den stått utan batteri ett tag, har man otur är det nåt annat.
      Denna kan man inte släcka utan datorutrustning(?) Vad kostar sådant att köpa själv?

      http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=253836 föreslår annars ”Coilspringen aka kontaktrullen”

      Nån som har förslag?

      tpf/Dennis

        december 8, 2012 kl. 06:06 #50278

        kontaktrulle
        http://www.bildelsbasen.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/112/bil/lgnr/192679_1.jpg
        Är det bara att prova med multimeter på den?

          december 8, 2012 kl. 07:49 #50280

          Antingen är det att den bara skall släckas eller så är kontaktrullen paj.

          tänk att nolla den nya innan du monterar den.

          //MH

            december 8, 2012 kl. 08:38 #50282

            Om det inte är något fel kan en Saabverkstad släcka lampan.
            Kostar mellan 0 och 2-300 beroende på ”humör” 😉

              december 8, 2012 kl. 09:48 #50283

              Jo, men girigbuken skulle ha 300kr för att släcka lampan, vilket känns jävligt onödigt att måsta göra två ggr om det nu är släpringen.

                januari 26, 2013 kl. 20:41 #51700

                @Dennistennis wrote:

                Jo, men girigbuken skulle ha 300kr för att släcka lampan, vilket känns jävligt onödigt att måsta göra två ggr om det nu är släpringen.

                Nå fick du någon lösning på bilen? =)

                  mars 9, 2013 kl. 12:21 #52733

                  Ja, tech2

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.