Startar ej efter byte av bränslepump
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2015-03-18 21:04 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Startar ej efter byte av bränslepump
Hej
Min bränslepump gav upp häromdagen (pumpen skramlade en hel del och gick allmänt dåligt) och har nu bytt till en ny med ny backventil. Men efter byte vill i inte gamla bettan starta längre. Pumpen bak surrar så den får ström.
Det är en saab 900i 1985 dvs insprutning. Verkar som om inte trycket byggs upp :/
Måsta man lufta systemet på något sätt efter byte!? satte pumpen som den gamla med filter så samma håll .
Förslag på lösningar önskas.
Tack på förhand
/Tord
Du får kanske lyfta lite på mängdmätarskivan; inte helt ovanligt.
Du är säker på att pumpen går på rätt håll? Om man RÅKAR byta på plus och minus så pumpar den på fel håll och du får inget tryck fram dit du vill ha det!
Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem