Startar ej efter byte av bränslepump

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Startar ej efter byte av bränslepump

  • Författare
    Inlägg
    • mars 11, 2015 kl. 18:34 #27002

      Hej

      Min bränslepump gav upp häromdagen (pumpen skramlade en hel del och gick allmänt dåligt) och har nu bytt till en ny med ny backventil. Men efter byte vill i inte gamla bettan starta längre. Pumpen bak surrar så den får ström.
      Det är en saab 900i 1985 dvs insprutning. Verkar som om inte trycket byggs upp :/

      Måsta man lufta systemet på något sätt efter byte!? satte pumpen som den gamla med filter så samma håll .

      Förslag på lösningar önskas.

      Tack på förhand

      /Tord

        mars 11, 2015 kl. 22:28 #200449

        Du får kanske lyfta lite på mängdmätarskivan; inte helt ovanligt.

        Du är säker på att pumpen går på rätt håll? Om man RÅKAR byta på plus och minus så pumpar den på fel håll och du får inget tryck fram dit du vill ha det!

        Mvh Johannes

        Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

          mars 12, 2015 kl. 11:33 #202390

          Hei. Sikkert en dum ting å nevne, men jeg og en kamerat skifta bensinpumpa forrige helg og vi holdt på å sette den inn med plastikken på bunn.
          Kapselen var gjennomsiktig, så vi så den ikke med en gang.

            mars 12, 2015 kl. 12:40 #202392

            Du är inte ensam där; det suger dåligt då OCKSÅ!

            Nej sånt pratar vi inte högt om!

            Mvh Johannes

            Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

              mars 17, 2015 kl. 17:27 #202472

              Så fick till det efter alla tips dvs på nya pumpen så sitter + och – annorlunda samt att i saaben så var – märkt med ett rött överdrag. Så den gick så klart åt fel håll :/
              Nåja nu går bilen som en klocka 🙂
              Tack för alla tips!
              /T

                mars 17, 2015 kl. 21:32 #201015

                Alltid ett plus när bilskrället går!

                Mvh Johannes

                Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

                  mars 18, 2015 kl. 21:04 #201023

                  Gött med billiga fel!!

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.