startproblem efter topp-planing
- Detta ämne har 6 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2015-05-14 13:17 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / startproblem efter topp-planing
Efter att ha skjutit ut avgaser genom oljestickans rör på min 99-76, så lossade jag och en polare toppen.
Konstaterade då med rätskiva att den var skev mellan tvåan och trean.
Tog med till jobbet och planade av den, lossade då kamaxel. Monterade tillbaka allt, på samma plats. (såvida inte någon motarbetare flyttat runt bland sakerna).
Åker till bilen och monterar, den låter lite konstigt när den går på startmotorn, startar till slut, på två burkar.
Stiften på tvåan och trean blöta, men har gnista där.
Ska dit på måndag, beväpnade med extratopp, kompmätare samt bladmått.
Men vad mer, än slarv med shims till kam kan det vara?
Vore toppen sprucken, borde den ju inte gått innan heller…
Du kan ju ha fått kamtiden fel. Det ända som påverkas är ju tändföljd å kamtid. Nolla veven å se var kammen hamnar… för det är bensin på stiften..? …så du inte fått fel insugpackning…då kan det läcka in vatten…
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem