startproblem efter topp-planing

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / startproblem efter topp-planing

  • Författare
    Inlägg
    • maj 7, 2015 kl. 21:08 #290336

      Efter att ha skjutit ut avgaser genom oljestickans rör på min 99-76, så lossade jag och en polare toppen.
      Konstaterade då med rätskiva att den var skev mellan tvåan och trean.

      Tog med till jobbet och planade av den, lossade då kamaxel. Monterade tillbaka allt, på samma plats. (såvida inte någon motarbetare flyttat runt bland sakerna).

      Åker till bilen och monterar, den låter lite konstigt när den går på startmotorn, startar till slut, på två burkar.
      Stiften på tvåan och trean blöta, men har gnista där.

      Ska dit på måndag, beväpnade med extratopp, kompmätare samt bladmått.

      Men vad mer, än slarv med shims till kam kan det vara?
      Vore toppen sprucken, borde den ju inte gått innan heller…

        maj 11, 2015 kl. 13:41 #294259

        Förväxlad tändföljd…? Verkar ju som det iaf…

          maj 11, 2015 kl. 14:13 #294278

          Märkte upp kablar innan, har kollat med bok att dom ska stämma, även provat att byta plats på kablarna….

          Skulle man kunna påverkat på något annat sätt?

            maj 13, 2015 kl. 06:07 #296514

            Du kan ju ha fått kamtiden fel. Det ända som påverkas är ju tändföljd å kamtid. Nolla veven å se var kammen hamnar… för det är bensin på stiften..? …så du inte fått fel insugpackning…då kan det läcka in vatten…

              maj 13, 2015 kl. 09:20 #296653

              Nu vill jag ju inte påstå att jag är något sorts klantarsel eller så, men ryktet på byn säger att om man monterar shims spegelvänt så blir det inte bra..

              Om man däremot ändrar rätt, så startar bilen fint och direkt… 😛

              Tack för hjälpen i alla fall! 🙂

                maj 13, 2015 kl. 09:21 #296654

                Spegelvänt, alltså dom längst fram hamnade längst bak etc.

                  maj 14, 2015 kl. 13:17 #298162

                  Fniss…ja tänka sig…
                  Heja på nu då!?

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.