Stig Blomqvist segrare i Midnattssolsrallyt

Forum / Övrigt / SSR / Stig Blomqvist segrare i Midnattssolsrallyt

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 6, 2009 kl. 09:42 #20559


      Blomqvist ”ny” vinnare i Midnattssolsrallyt. Foto: Bengt Å

      Det gäller att hålla koll på vad som är homologerat – även i Audi.

      Läs här

      Eller här

      Pressrealese från arrangören

      /B

      bengt@akesson-motorsport.se

        augusti 6, 2009 kl. 10:06 #143650

        Värt o nämna är ju Grattis till Per-Arne Sjöstedt till vinst i klassen samt 43 (42?) totalt! Inte illa med en 2T

        Mest imponerad blev jag av Gunnar Fredriksson i en Saab V4 som fram till SS13 låg på 7:e plats totalt.
        Vilket fart på Kabelvägen :racesmile:

          augusti 6, 2009 kl. 10:52 #143654

          Minnet sviker lite, men jag vill minnas att just Fredrikssons V4 var den enda bilen i hela startfältet som passerade kurvan där jag stod (på Kabelvägen) med glödande bromsskivor. Tummen upp för den satsningen!

            augusti 6, 2009 kl. 11:16 #143658

            Och Gunnar som var bortgallrad först,skönt att han visade var skåpet ska stå,tyvärr tittade en vevstake ut ur blocket.Mvh Melwin.

              augusti 6, 2009 kl. 11:17 #143659

              Det kan nog stämma alldeles utmärkt, ev har jag bild i kameran på det. (Stog i slutet)
              Får kolla ikväll..

                augusti 6, 2009 kl. 16:22 #143675

                Trist att vinna inte på egna meriter utan på andras misstag. Jag känner igen’et, det är enda skälet att det står en (1) bronsbuckla i prisskåpet hemma.

                  augusti 6, 2009 kl. 17:44 #143677
                  Mats A wrote:
                  Trist att vinna inte på egna meriter utan på andras misstag. Jag känner igen’et, det är enda skälet att det står en (1) bronsbuckla i prisskåpet hemma.

                  Om det var på andras misstag vet jag inte precis… Enligt obekräftade uppgifter var växellådan från 1982.

                    augusti 6, 2009 kl. 18:14 #143680

                    Jag tycker det är riktigt trist.
                    Tycker han var en värdig vinnare.

                    Men det är bra att reglerna följs.
                    Det har nog kontrollerats hur det var med den där lådan eftersom det tagit rätt lång tid innan det blev officielt.

                    Niklas

                      augusti 6, 2009 kl. 18:57 #143681

                      Nu är det ju så att finns det regler, ska dessa följas. Var ska annars gränserna dras.

                      Visst var Bäckström snabb och det var trevligt att se honom (och alla de andra) på Kabelvägen.

                      Det var f.ö. länge sedan jag hade så trevligt på ett Midnattssolsrally; nu tillsammans med sonen på den soliga Kabelvägen.

                      Vill ni se mina bilder från ”när det begav sig 1964” så gå in på min hemsida (Motorminnen; Midnatssolsrallyt 1964) 🙂

                        augusti 6, 2009 kl. 20:06 #143685

                        Instämmer S-A! Helt klart skall regler följas.

                        /B

                        bengt@akesson-motorsport.se

                          augusti 6, 2009 kl. 21:16 #143693

                          det är väl så här att både blomqvist å waldegård sa i försnacket att quattro inte var å räkna med om man inte hade en pryl växellådan som inte blev inklassade förrän efter 81.
                          å quattron var ju rätt så bockig bil som ville bara gå rakt fram i kurvorna,, blomqvist fick väl agera läromästare till alla audiförarna på sin tid..
                          denna bil styrde ju in hur fint som helst så man blev lite misstänksam då man såg den..
                          synd bara att det tagit så lång tid..
                          men allt ska väl dras i långbänk..men jag tycker det är rätt , är det till 81 så ska man inte få ha en nyare växellåda..så stig är värdig vinnare.. å bäcklund 2a,,
                          å det ni sa om Gunnar,,det var verkligen ladd,,synd så in i helvete..synd du inte tog dig hela vägen igenom,,,men nya tag Gunnar nästa år..
                          mvh Åke s

                            augusti 6, 2009 kl. 21:39 #143695

                            Gunnar var dessutom uppe på 6:e plats (5:e)

                            Bra skrivet Åke!

                            Med medvetet fusk i bagaget så kan man aldrig bli en värdig vinnare!!!

                            /Fredrik

                              augusti 7, 2009 kl. 11:20 #143713

                              Tack Fredrik.. håller med dig oxå..det blir smolk i bägaren..
                              får se upp med mitt finger nästa år fredrik…*ler*

                              ha en fin sommardag..själv så lackar jag dörrar i garaget..å brun blir man inte..men vit..*ler

                                augusti 12, 2009 kl. 18:30 #143903

                                Intervju med Stig igår med http://www.saabsunitedhistoricrallyteam.com

                                  augusti 12, 2009 kl. 18:44 #143904

                                  Helt rätt att plocka bort audin man ska hålla reda på vad som är klassat
                                  om man ska åka tycker jag. Att åka med grejer som inte är tillåtna är
                                  att fuska. Orätt mot andra åkare. tycker att bestraffningen är bra.
                                  Hoppas att reglerna hålls i fortsättningen

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.