Stilren bilstereo, finns det?

Forum / Övrigt / Allmänt / Stilren bilstereo, finns det?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • april 10, 2010 kl. 10:54 #156193

      Det har ju jag i min -98!! Haha! Att jag inte tänkt på det innan! =)

        april 10, 2010 kl. 10:56 #156194

        Bara att gratulera till fyndet 😉

          april 10, 2010 kl. 19:39 #156218
          Rodder76 wrote:
          Ja, jag vet inte hur det ska gå till, eftersom jag är oduglig på allt vad heter el. Men i värsta fall får man skaffa en kompis som kan bygga en hel stereo från grunden.. som kan bygga en stereo utifrån mina drömmar 😉

          Hittade i mina gömmor en komplett förteckning över anslutningsstiften och vad dom används till för 9000 Audio systemet ifall någon är sugen att ge sig på uppgiften 🙂

            april 13, 2010 kl. 17:00 #156351

            Hej! Tack för alla svar och tips men fick tag på den jag ville ha till slut.

            Nu ska det bara skakas fram några bra högtalare som inte ser för skrikiga ut, inga laserblå illgula eller oranga för mig 🙂

              april 14, 2010 kl. 12:17 #156411
              SaabAero wrote:
              Rodder76 wrote:
              Ja, jag vet inte hur det ska gå till, eftersom jag är oduglig på allt vad heter el. Men i värsta fall får man skaffa en kompis som kan bygga en hel stereo från grunden.. som kan bygga en stereo utifrån mina drömmar 😉

              Hittade i mina gömmor en komplett förteckning över anslutningsstiften och vad dom används till för 9000 Audio systemet ifall någon är sugen att ge sig på uppgiften 🙂

              Sådan information lägger man ut utan att fråga först 😉
              Eller… jag tror faktiskt att jag skulle behöva den, så det vore trevligt om du lade upp den 😉

                april 14, 2010 kl. 12:50 #156415

                Håller just på installera en rejäl stereoanläggning helt dolt i ett Klassiker projekt som kommer mynna ut i ett reportage. Detta är faktiskt lite fränt och intressant på så sätt att ingenting kommer synas och huvudenheten kan man montera ända bak i skuffen ifall man skulle villja men fortfarande med användar och reglermöjlighet från förarplats. Ljudsystemet blir även supermodernt med källval från Radio, Cd, Mp3, USB-minne eller I-pod. Inte missa!

                  april 14, 2010 kl. 14:36 #156425

                  Nakamichi gör stilrena huvudenheter, tyvärr tror jag de moderniserat lite så de är mer 90-tal än 80-tal nu. 🙂

                    april 14, 2010 kl. 16:34 #156440

                    Håller med om detta med Nakamichi, jag köpte en MB-X

                    http://www.nakamichi.com/pfv/ICE/Musicbank/MBX.htm

                    till min

                    http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads.php?ubb=showgallery&Number=114997

                    vilket blev stilrent, riktigt snyggt och trots att cabben har sina begränsningar, tom riktigt fint ljud med en uppsättning bra element. MB-X kan anpassas så att den där ”Clarion-orange” looken kan återskapas. Trots att den är modern anser jag att den är mer -80 tal än -90 tal, eller de utstuderade apparater som finns numera.

                    Tips mao!

                      april 14, 2010 kl. 19:48 #156469

                      Intressant tråd. Varför måste en bilstereo se ut som ett flipperspel? Hinner ju knappt ratta in P1 innan man fått epilepsi. Det får gärna låta bra men måste det vara så fult?

                      Hotrodder wrote:
                      Håller just på installera en rejäl stereoanläggning helt dolt i ett Klassiker projekt som kommer mynna ut i ett reportage. — Inte missa!

                      Spännande! Berätta gärna mer sen!

                      Satte ihop ett litet system här hemma när jag konstaterat att det inte gick att köpa en förstärkare som såg anständig ut.

                    Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.