Styrelsebulletin september 2010

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Styrelsebulletin september 2010

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-09-06 16:18.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

phermansson
    Deltagare

Här kommer äntligen en ny Styrelsebulletin. Jag lämnar ordet till vice ordförande Henric:

Hej på er alla Saabvänner.
    Nu är det dags för en liten uppdatering från styrelsen. Den här gången med både roliga och mindre roliga nyheter. Vi tar det tråkiga först som är en hälsning från vår ordförande Mats Abelsson:

Bäste Saabentusiast. När jag omvaldes som ordförande på årsmötet i mars 2010 var det med stolthet och beslutsamhet jag accepterade uppdraget. Föga kunde jag ana att den nära framtiden, dvs den vår och sommar vi just upplevt, skulle bli så radikalt annorlunda för mig.

Som du märkt har min närvaro, både privat som saabentusiast och officiellt, som ordförande för vår saabklubb, varit noll. Jag har fullständigt försvunnit från föreningen. Jag vill här kort berätta varför. Orsaken är kort sagt att jag under våren och sommaren genomlevt en smärre personlig kris. Jag har bytt jobb och bostad och dessutom skilt mig. Därmed har jag tvingats prioritera helt andra saker än föreningslivet. Saabklubben, rallyklubben och de andra föreningarna har helt fått stå tillbaka för en självläkning som byggt på isolering och en långsam rehabilitering som social varelse. Varje deltagande i sommarens saabfestligheter har varit helt otänkbart för min del. Jag ska inte gå in på detaljer, men detta var inte vad jag önskade av denna sommar. Viktigt att komma ihåg är att det är inte personer eller händelser förknippade med Saabklubben som tvingat fram det som hänt.

Jag vet att styrelsen har gjort en stor laginsats i min frånvaro men jag vill ändå säga att om min kollaps inneburit några problem för klubben, sektionen eller den enskilde medlemmen, så beklagar jag detta djupt.

Jag har i skrivande stund ännu inte beslutat hur min framtid i Saabklubben ser ut. Att jag fortsättningsvis inte kan stå till styrelsens förfogande är nödvändigt för min personliga del. Kanske kommer jag att avveckla mitt bilinnehav, det får den nära framtiden utvisa. Bli inte förvånad om det i så fall dyker upp annonser på rally-96:an, sonett-III:an och de andra bilarna och delarna. I så fall har jag beslutat vända gammelbilhobbyn ryggen. Jag är inte säker på att jag beklagar detta, kanske är det en nödvändighet.

Jag önskar varje medlem och saabfantast allt gott. Med vänliga hälsningar,

Mats Abelson
    Ordförande Svenska Saabklubben.

Som alla förstår så har inte Mats mått riktigt bra och det hela är väldigt tråkigt. Vi önskar Mats allt gott och en ljusare framtid.
    Från och med nu kommer jag som vice ordförande ta över Mars befogenhet som ordförande. Mats post och epost kommer att dirigeras till mig så länge.

Till de gladare nyheterna hör att klubben äntligen hittat en ny MHRF-ansvarig. Christer Melwinsson heter han och han kommer alltså att fungera som länk mellan ossa klubbmedlemmar och MHRF. Det är också han som ska skriva under besiktningspappren inför en MHRF försäkring för klubbens räkning. Själva besiktningen kan ju vara gjord av en annan besiktningsman.
    Christer kan nås via epost på sonettv4@telia.com eller på telefon 070-6979291.
    Under en inkörningsperiod kan även MHRF-frågor svaras på av Karl Ask och Jonas Leklem (Jonas Leklem, Registervägen 16, 168 31 Bromma. E-post klubbmastare@hotmail.se, mobil 0703-18 56 26).

Jag vill också framföra klubbens tack till Christers företrädare Göran Kölborn för allt fantastiskt arbete han lagt ner, om vi alla gemensamt stämmer upp i en applåd då vi läser detta kanske det hörs ända hem till Göran.. Ett stort TACK alltså!

På tal om det så har vi fått några nya besiktningsmän. Det är Martin Bergstrand som bor i Uppsalaområdet och Karl Ask i Göteborg.

Ytterligare en nykomling är vår nya kassör Mikael Andersson. I samband med detta har även en del av rutinerna ändrats, så det kan bli vissa inkörningsproblem. Notera att medlemsfrågor numer hanteras av David Nordlund (medlem@saabklubben.com). Styrelsen vill här passa på att tacka Mats Carlsson för att han ställt upp under den tid vi arbetat med en lösning på kassörsfrågan.

Nästa styrelsesammanträde är planerat till den 9 oktober. Om nån vill skicka med en fråga till styrelsen så gör ni det enklast via vår sekreterare Göran (ssk@saabklubben.com).

I skrivande stund är det den 31 augusti och jag ska försöka ta mig med 95:an till helgens begivenheter i Gistad. Lite småfix återstår på bilen så nu ger jag mig ut i garaget för en tändinställing.

Ha en trevlig Saabhöst på er!

Henric Tungström
    vice ordförande Svenska Saabklubben

perhaninge
    Deltagare

Det kommer att bli alldeles utmärkt med dig på plats Henric, jag önskar Mats all lycka och hoppas att allt blir bra i framtiden för honom.
    Om nu hobbyn går på sparlåga så hoppas jag att Mats kommer tillbaka och det vill vi nog alla.
    Jag håller tummarna för dig Mats.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng