SUN SGA-9000
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2026-08-06 14:22 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hej. Jag har kommit över en gammal Sun SGA-9000 fyrgasmätare och försöker fixa till denna. Tyvärr så är samtliga gamla slangar så spröda att de fallit isär. De flesta lossnade nog när jag tog hem den. Är det någon som sitter på en fungerande manick av denna typ som skulle kunna ta ett par bilder på innanmätet? När jag väl har den fungerande så finns den absolut tillgänglig för Saabar runt om i Lerum.
Jag har varit i kontakt med Särö Svagström och de var vänliga att skicka över den dokumentationen som de hade. Senare skall jag också få lite hjälp med dokumentation från några som driver en entusiast-sida i Nederländerna.
Jag verkar dock ha problem med att tolka flödesschemat rätt eller så är apparaten ombyggd. Jag vet om att 02-sensorn skall vara bortkopplad, men jag har ändå svårt att få de slangar som satt på sin plats, att stämma med hur ritningarna ser ut.
/Nybliven SGA-9000 entusiast
900 GL 3d 4vxl -82, 90 4vxl -85 900i 4d -91, 900 2.0i 5d automat -97 9-5 2.0t automat SC Linear -06, 9-5 2.0t manuell SC Vector -06, 9-5 2.3t automat SC Vector -08, NG9-5 2.0t automat Vector -10
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem