Tändstift

Forum Övrigt SSR Tändstift

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-08-07 07:40.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14595

    kalle .p
    Deltagare

    Nu kommer jag att skryta lite. Fick igår tag på två uppsättningar rally/bana stift från 60-talet klar att det var nya jag har slutat köpa en massa gammal skrot.

    Det ena uppsättningen är Champion K-58R ser lite ut som UK-16.

    Det andra uppsättningen är Bosch platinum KE4185G.

    Han som sålde de till mig körde rally och bana på 60-talet med en Saab sport i 850 cc klassen.

    Jag trodde sådana tändstift var kasstade för länge sedan.

    OBS är inte till Salu.

    #97065

    johan josefsson
    Deltagare

    Men Kalle, vad skall du med dom till? Du har ju ingen sport…

    #97066

    Hej Kalle !

    Mina bosch platinum med smal elektrod har beteckningen MV340P1, har också stift med tjock elektrod som har liknande betckning som dina, KE4315F.

    kör så det ryker /Joel

    #97067

    kalle .p
    Deltagare

    De skall bli hyll värmare och skall tas fram när man sitter och tar en öl ihop för att vissa vad dom körde med på 60-talet . Sedan skall man dra någon historia hur man fick tag på dom så alla som hör bara undran när dom skall spära i den där Saab dåren .

    Men johan du har heller ingen Sport .

    #97068

    fredrik
    Deltagare

    K58R rekomenderades till trimmade GT 750
    K60R var till Fullrace GT 750 motorer

    Bosch stiftet har jag sett något använt men aldrig någon oanvänt! En kompis som är välbevandrad i trimmade 2taktare sedan urminnes tider berättade att Bosch stiften alltid hade dålig livsläng.

    /Fredrik

    #97069

    kalle .p
    Deltagare

    Konstigt att K58 rekomenderas till GT750 för personen som jag köpte de av körde Sport 850.

    Han hade aldrig några problem med motor eller stiften enligt vad han sa. Han körde bara på tävling med dessa stift när han senare körde hem så byte han till vanliga Bosch stift och gick ner en eller två stolekar på huvudmunstyke.

    Han hade även nya UK-16 som han skruvade av någon gång mellan 1964-1966 för det satt på hans Saab T-Sport när den levererades han ville aldrig köra på dom för det gav ofta problem med motorn.

    Däför så köpte han de dyrade Bosch stiften, han sa att de nog kostade runt 45 kronor styck.

    Tänk att det fortfarade finns skatter kvar där ute i garagen runt om i våra avlånga land.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng