Tång för låsring drivaxel

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Tång för låsring drivaxel

Detta ämne innehåller 4 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-10-26 19:29.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #419608

    p hedberg
    Deltagare

    Måste byta drivaxeldamask på V4:an och undrar om det finns nåt sätt att klämma ihop låsringen på drivaxeln utan specialverktyget som man hänvisar till i vhb?
    Alternativt om någon har en sådan tång att sälja/hyra ut/låna?

    //Pär

    #419609

    Janne Hagnell
    Deltagare

    Jag har tagit den splinsade ringen från en skrotad axel och skurit i två halvor som jag sedan tänkte mig att trycka ihop mha en stor slangklämma , men jag har inte testat om det funkar än.

    #419631

    Bengt Åkesson
    Deltagare

    Jag har monterat ihop med hjälp av ett par skruvmejslar. Underlättar om du har ett par händer extra tillgängligt.

    /B

    #419638

    kjellake
    Deltagare

    Om inte materialet i damaskerna blivit mycket sämre på senare år så kan man kränga både den inre och yttre damasken över den t-formade inre änden av drivaxeln och på det sättet slippa att dela yttre knuten vid damaskbyte.

    #419639

    Janne Hagnell
    Deltagare

    Stämmer, jag har krängt över. Men ibland vill man ju ha isär knuten ändå.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng