- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-06 11:00 av .
- FörfattareInlägg
- 6 september, 2017 kl. 08:13 #434696
Janne Hagnell
ModeratorSom jag har fattat det kan man testa vacuumklockan på fördelaren genom att med munnen suga i inloppsröret. Armen ska då röra sig.
Har en klocka som inte gör det men om man gör åt andra hållet, dvs trycker in armen, så puffar det genom röret. Betyder det ändå att membranet är trasigt eller kan det bara ha torkat så man inte orkar flytta det med munkraft?96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)6 september, 2017 kl. 10:10 #434697charlie101
DeltagareRör sig inte armen när du suger i slangen så vrid plattan för hand samtidigt, plattan kan ha kärvat. Varning när du suger… min trasiga klocka var full med bensin! När det var tömt och jag sög i slangen så rörde sig inte stången utan att jag knuffade på plattan samtidigt som jag sög, och först då blev det uppenbart att det var hål på membranet…Efter att jag demonterat hela fördelaren, rengjort och smort alla delar och bytt ut klockan så var det inga svårigheter att suga klockan till stopp.
- Det här svaret redigerades för 2 år, 5 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 2 år, 5 månader sedan av .
6 september, 2017 kl. 10:22 #434700charlie101
DeltagareDet kan ju också vara så att det är högre fjädertryck i klockorna till en V4a jämfört med 2 taktare, jag har inte provat V4a…
6 september, 2017 kl. 11:00 #434701Janne Hagnell
ModeratorOk, tack!
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns) - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.