Tips vid injustering av rattstång och växelförare?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Tips vid injustering av rattstång och växelförare?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Tips vid injustering av rattstång och växelförare?
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2014-02-06 20:30 av Simon.
-
FörfattareInlägg
-
Hjälp! Hur gör man enklast för att få det bra?
Har för mig att man ska lägga i t ex 4:an och skjuva rattstångsfästet så långt som möjligt åt ena hållet, sedan plocka i backen och justera åt andra hållet för att hitta det gyllene medelläget?
Det var 10 år sen jag gjorde det förra gången och hittar ingen bra instruktion.Cut and try.
Min 96:a gick inte att växla efter Polenbesöket.
Tog mej en hel kväll att rätta till då rattstången var målad där tappen skall glida i röret.
Gick inte att förlänga på plats, fick ta ner hela rattstången och skava bort färgen.
Minns inte vilka växlar som inte gick. Man drar väl ut axeln på lådan för att få in 3:an och 4:an?Sabbe
januari 23, 2013 at 16:36 #51531@Dicst wrote:
Hjälp! Hur gör man enklast för att få det bra?
Har för mig att man ska lägga i t ex 4:an och skjuva rattstångsfästet så långt som möjligt åt ena hållet, sedan plocka i backen och justera åt andra hållet för att hitta det gyllene medelläget?
Det var 10 år sen jag gjorde det förra gången och hittar ingen bra instruktion.Nästan rätt Dick, du lägger i 2an och 4an (inte samtidigt ;-)) och justerar lagerbocken tills de har jämförbart samma “glapp” när du drar och trycker spaken.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.