Tomgång 900 Aero

Forum Modellspecifika forum OG900 Tomgång 900 Aero

• Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2018-02-01 09:38 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    saabteddan
    Deltagare

Hejsan!
    Vad är det för fel? Måste jag köra bilen (900 aero 1987) till skroten då den går ojämt på tomgången?!

Tomgången kan vara stabil ett tag på ca 900 rpm men helt plötsligt kan den dyka ner till 400 rpm eller lägre och ibland stanna. För att hålla igång den måste man mellangasa.
    Någon duktig erfaren på 900 an som har tips på åtgärder?

Måste verkligen lyfta 900 aero till skyarna. Detta är den Saab av alla Saabar jag kört genom åren som givit mig största behållnigen vid körning och där körkänslan är något alldeles extra och obeskrivligt härlig. Kan faktiskt ta en okynnessväng bara för att det är så härligt att köra bilen. Och då har den ett antal häftiga Saab-syskon som konkurrerar i mitt saabstall som Saab 9000 aero, 900 turbo s cab, rally v4 -68, sonett v4 -69 och saab 92.
    Med vänlig hälsning Ted

Mr_SunBear
    Deltagare

Tjuvluft?
    Luftmassemätaren?
    Spjällägesgivaren?
    Tempgivare?

Rengöra tomgångsmotorn om det finns en sådan. Har själv bara og900 med Lucas sprut o de är väl inte riktigt lika.
    Har du og900 verkstadshandböcker de kan vara behjälpliga vid felsökning. Köps vis SSK region Norrland villja minnas.

//B

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng