Topplockspackningar till 1840 ccm V4-motor

Forum Övrigt SSR Topplockspackningar till 1840 ccm V4-motor

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-09-23 17:34.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

lennart j.
    Deltagare

Hej,

Jag behöver råd och dåd angående topplockspackningar till en 1840 ccm motor med portade enkelblåstoppar. Standardpackningar passar tydligen inte med tanke på den större cylinderdametern samt topparnas portning. Någon som vet var jag kan skaffa lämpliga packningar?

Alternativet med kopparringar kan ju också tillgripas. Även här behöver jag tips om hur att fräsa blocket och var att införskaffa lämpliga kopparringar. Det finns säkert en tråd här på Forumet om detta, som jag inte hittar omedelbart.

Som sagt, tips och hjälp med hur man lämpligen tätar mellan block och toppar på en borrad V4-motor mottages tacksamt.

Hälsningar

anders jensen
    Deltagare

Hej Lennart.
    Prova med att slå en signal till Bengt-Erik Ström.
    Han kanske har något som passar din motor.

0520-19746

/Anders

andypeak
    Deltagare

Bengt-Erik säljer ett komplett kit med kopparringar + passande toppackningar för exempelvis 94mm borr. Kollar du Sport&Rally så finns måtten för urfräsningen eller så frågar du Bengt-Erik.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng