Träffar med Saab Gothia, Göteborg 2015

Forum / Lokalsektioner / Göteborgssektionen / Träffar med Saab Gothia, Göteborg 2015

• Författare

Träffkalender 2015:

9 maj lördag kl 13:30, Säsongspremiär! Utflykt till Hillefors grynkvarn i Stenkullen! Vi träffas vid Preem-tappen på Göteborgsvägen i Sävedalen kl 13:30 för gemensam färd till kvarnen. Svenska Saabklubben sponsrar kostnaden för guide. Karta till Preem hittar du här: http://kartor.eniro.se/m/nxx3B och kvarnens hemsida här: http://www.hilleforsgrynkvarn.se

5-7 juni Saabfestivalen i Trollhättan; http://saabcarmuseum.se/event/saab-festival-2015/

12 augusti onsdag ca kl 18-21, Träff vid Barken Viking (allmän veteranbilsträff arrangerad av GMHK, http://www.gmhk.org/sv/kalender.html).

23 augusti söndag kl 14, Gustav Adolfs Torg – säsongsavslutning! Utflykt till Fritiofs garage i Partille/Härryda, vi åker gemensamt dit! Kostnad 50:- per person men då ingår fika! http://www.fritiofsgarage.se/

Övrigt: Onsdagsträffar vid Barken Viking hela sommaren för alla bilmärken ca kl 18-21.

maj 6, 2015 kl. 15:49 #289505

Nu på lördag är årets första träff med Saab Gothia! Missa inte denna trevliga utflykt till Stenkullen (se mer info ovan)! Vi bjuder på fika!

Så här såg det ut vid förra årets utflykt då vi också möttes vid samma Preem-tapp!

xIMG_2519_resize.JPG.pagespeed.ic_.WuHYDiNHPY

maj 9, 2015 kl. 17:50 #292712

Trevlig träff på grynkvarnen i Stenkullen!
          Bollen fick träffa ett 1 år yngre, Siennabrunt syskon och jag fick en trevlig pratstund med dess ägare. Sedan fick jag och min fru prata Saab och höns med ett annat par!
          Stort tack till arrangörerna!

96 V4 1975 ”Bollen”

Attachments:
            maj 9, 2015 kl. 19:11 #292731

Tackar Janne! Det var väldigt trevligt idag, det var lite mulet men uppehåll när vi träffades vid Preem-macken i Sävedalen. 9 bilar och flera nya bilar som inte varit med på våra träffar tidigare. Sedan avfärd mot Hillefors grynkvarn i Stenkullen som malde havregryn och havrekli fram till 1987 med hjälp av vattenkraft. Där anslöt även Janne Hagnell från Trollhättan och ett par som är ägare till inte körklar Sonett III, som hade gångavstånd till kvarnen! Det var ett tjugotal personer totalt och det blev tio bilar. Vi fikade först och sedan var det en guidad rundtur runt kvarnen. På hemvägen kom regnet. En väldigt trevlig Saab-träff och ett speciellt tack till Göran Gustafson som ordnat kaffe och guidade oss till kvarnen!

IMG_4477_resize

IMG_4492_resize

IMG_4508_resize

IMG_4543_resize

IMG_4559_resize

IMG_4579_resize

IMG_4585_resize

maj 9, 2015 kl. 21:40 #292828

Jag skulle visst kunna tänka mig att bo i vårt epicentrum Trollhättan igen, men just nu bor vi dock i Alingsås. 😉
              En kul detalj är att jag ser grynkvarnen varje dag, jobbar bara ca 300 meter därifrån, men har aldrig förut varit inne i den.

96 V4 1975 ”Bollen”

maj 10, 2015 kl. 11:06 #293090

Hej på er göteborgare

Alltid lika trevligt att åka på era träffar. Hade sedan länge planerat att åka ner till Götet för att delta. Men fick ett förhinder
                till eftermiddagen. Nåväl hade läst om en träff på förmiddagen i Eksjö 7 mil österut på nifsarpsskolan som hade öppet hus.
                Kom dit några minuter efter utsatt tid, jodå, där stod ett drygt tiotal SAABar. mest av lite nyare modeller. Trevligt tänkte jag
                att få lite saabfolk att prata med. Efter att parkerat jämte övriga och stigit ur undrade jag, va är alla dessa saab-ägare? var
                ha dom samlats någonstans?? inte en enda själ vid bilarna i alla fall. Får väl bli en liten rundtur på skolan då så länge tänkte
                jag. Kom tillbaka efter en dryg halvtimma och lika tomt vid bilarna. blev en ny runda och samma sak igen, tomt. Har jag missat
                något?? Det var bara att sätta sig i bilen och åka hem igen. Jaha är det så här som dom annonserar och anordnar träffar här
                borta så ska jag nog bespara mig från att åka hit någon mer gång. den mest anonyma och konstigaste bil(träff) jag varit på.
                Ursäkta att jag låter som en gammal surgubbe, men trevligt var det då inte. Ser fram emot att besöka er i götet den 23/8 i
                stället. Närmast på programmet står riksettan-rallyt den 14/5 mellan Jönköping och Örkelljunga som har målgång i år.
                Brukar samla över 500 bilar till målet efter olika etappuppehåll längs gamla riksväg 1. Och mycket publik utmed sträckan.

Ha de så gött i sommar. Mvh Lars-Eric

maj 28, 2015 kl. 10:27 #374604

Här är en notis från Lerums Tidning om träffen!

saab-gothia-hillefors_resize

augusti 23, 2015 kl. 18:50 #378390

Idag var det säsongsavslutning med Saab Gothia! Vi träffades kl 14 på Gustav Adolfs Torg med klarblå himmel och solsken och 26 grader varmt! Det var 19 saabar totalt och ett trettiotal saabtokar som samlades för att sedan åka gemensamt ut till Fritiofs garage i Mölnlycke där det bjöds på fika och bilutställning! Det var väldigt trevligt och rekordmånga bilar! Kul att så många kunde komma!

augusti 25, 2015 kl. 15:55 #378508

Hej

Måste få tacka för en mycket trevlig och välbesökt träff på Gustav Adolfs torg med följande utflykt till Fritjofs garage.
                      Alltid lika trevligt att komma bort till er i Göteborg. Hoppas få tillfälle att besöka er även någon gång nästa år.

Med vänlig hälsning Lars-Eric

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.