Träffar med Saab Gothia, Göteborg 2016

Forum / Lokalsektioner / Göteborgssektionen / Träffar med Saab Gothia, Göteborg 2016

  • Författare
    Inlägg
    • januari 13, 2016 kl. 14:13 #384328

      Träffkalender 2016:

      7 maj lördag kl 12
      Säsongspremiär! Utflykt till Shell nostalgimack/museum i Sollebrunn! Vi träffas vid Preem-tappen på Göteborgsvägen i Sävedalen kl 12 för gemensam färd till macken. Svenska Saabklubben sponsrar kostnaden för fika. Det finns en Garnaffär som håller öppet snett mittemot Shell-macken om någon av oss eller passagerare vill gå dit, affären har extra öppet på vår förfrågan. Karta till Preem hittar du här: http://kartor.eniro.se/m/nxx3B och lite bilder från macken finns här: http://goo.gl/irqUYb

      6 juni måndag Saab-Volvo-träff kl 9-
      Saab Car Museum i Trollhättan kl 9 med mingel och fika för att med start vid 11-tiden, försiktigt åka en rallyslinga till Volvo Museum vid Arendal Göteborg. Avgift 200:-, info om anmälan kommer via Bakrutan och Saabklubbens hemsida.

      10 augusti onsdag Kaj-träff vid Barken viking kl 17-
      Saab Gothia är funktionärer denna kväll så behöver 4-5 frivilliga som hjälper till att dirigera trafiken. Du behöver inte anmäla dig men dyk gärna upp vid 17-tiden. Träffen pågår sedan till ca 20-21. Öppen för veteran- och entusiastbilar av alla märken.

      12-14 augusti fredag-söndag International Saab Meeting 2016, mer info på http://www.intsaab2016.com

      28 augusti söndag kl 14, Gustav Adolfs Torg – säsongsavslutning! Utflykt/karavan till Ramberget kl 15:30.

      Övrigt: Onsdagsträffar vid Barken Viking hela sommaren för alla bilmärken ca kl 18-21.

      Se även vår hemsida: http://gothia.saabklubben.se/

      IMG_5370_resize

      • Detta ämne redigerades för 10 år, 5 månader sedan av exceller8.
      • Detta ämne redigerades för 10 år, 5 månader sedan av exceller8.
        april 28, 2016 kl. 09:52 #396610

        Nu är det bara lite mer än en vecka kvar till årets första Saab-träff med Saab Gothia! Hoppas vädret blir lite bättre till nästa helg!

        7 maj lördag kl 12

        Säsongspremiär! Utflykt till Shell nostalgimack/museum i Sollebrunn! Vi träffas vid Preem-tappen på Göteborgsvägen i Sävedalen kl 12 för gemensam färd till macken. Svenska Saabklubben sponsrar kostnaden för fika. Det finns en Garnaffär som håller öppet snett mittemot Shell-macken om någon av oss eller passagerare vill gå dit, affären har extra öppet på vår förfrågan. Karta till Preem hittar du här: http://kartor.eniro.se/m/nxx3B och lite bilder från macken finns här: http://goo.gl/irqUYb

          maj 7, 2016 kl. 17:31 #396871

          Här kommer lite bilder från dagens träff med Saab Gothia! Det var fantastiskt väder, runt 23 grader och sol hela dagen. Vi träffades först i Sävedalen där åtta saabar och en husvagn startade resan mot nostalgimacken i Sollebrunn där ytterligare 2 bilar mötte upp, en Sonett 2-takt tävlingsbil och en 900 ep cabriolet importerad från Italien. Då jag hade lite strul med min egen bil åkte vi förnämligt 92:a på uppvägen och 99 EMS på hemvägen, en bra kombination/variation av 1950 och 1972. Vi var ca 20 personer totalt och det var väldigt trevligt med fika på caféet Kaffekoppen som avslutning.

            maj 8, 2016 kl. 10:41 #396888

            Grattis till en lyckad träff! Själv körde jag och familjen Vårrundan på Kinnekulle i V4:a, inte fel det heller!

            96 V4 1975 ”Bollen”

            Attachments:
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.