Trimnining av 66:a
- Detta ämne har 10 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2001-03-26 21:00 av martin valentin.
-
FörfattareInlägg
-
mars 20, 2001 at 18:35 #11284
Vet någon om någon seriös firma i Sthlm-området som kan trimma tvåtaktare?
Per/Haninge
Här får du flera alternativ. Dock ej någon firma men väl privatpersoner som håller på.
1, Göran “Trimkungen” Dahlèn
2, Fredrik “Junior” Tornerhielm
3, Fredrik “Värst av alla” Westin
Där har du några namn på folk som kan hjälpa att trimma din 66:a motor./Fredrik
mars 21, 2001 at 17:36 #79094Tack för tipsen, ska ta reda på vad som anses som godis och ta kontakt med dessa “gurus”.
Förhoppningarna om att bli omvänd till tvåtaktsåkare ökar med farten.
Buy the way, kanske någon kan tipsa om vad man skall införskaffa för att det skall bli ett ordentligt ryt i maskin ?
Innehar endast blygsamma kunskaper om v4:an så tips och priser mottages med tacksamhet.Per/Haninge
Anonymmars 21, 2001 at 22:03 #79095Låt oss klargöra några vitala och dyra detaljer. Fredrik “Junior” rasar allt och Göran “Trimkungen” är ett ras. Dessa fakta är nog endast kända i SAABGARAGET.
mars 22, 2001 at 13:53 #79097Ok, då ställer jag frågan på nytt, var finns det en seriös trimmfirma av tvåtakt.
Finns det någon som har några förslag, jag är nämligen gruvligt trött på alla B-18 mekar som snackar mer än vad dom egentligen kan.
Därmed inte sagt att dessa herrar inte är att rekomendera men jag vill ha anknytning till en firma som tar sitt ansvar och kan sin sak.
Eller är det möjligt att alla kan trimma tvåtakt i klubben?
Börjar känna mig utanför i detta gäng, nä skämt åsido förslag mottages tacksamt.Per/Haninge
mars 22, 2001 at 16:27 #79098För de som ej litar på privatpersoner (vilket man nog inte ska göra…) så vet jag om två firmor som påstår sig trimma tvåtaktare: http://www.ebb.se/foretag.html (tack för tipset Stefan)
och http://www.ebos.se/.Jag har dock ingen aning om vare sig resultat eller pris.
Anonymmars 25, 2001 at 22:24 #79100Lita på privatpersoner eller inte är kanske inte vad det handlar om.
Det handlar kanske om att lita på sig själv,. dvs skaffa sig kunskaper att beställa ett trimjobb om man inte vill göra det själv, eller ännu viktigare skaffa kunskaper för att hålla den i drift, kolla upp, justera och dona. Något som en trimmad tvåtaktare behöver en del av…
Mitt råd blir att köpa den mycket välarbetade trimbeskrivning som Niclas Enander givit ut tillsammans med byggbeskrivning av ett avstämmt avgassystem.
LYCKA TILL
Göran
mars 26, 2001 at 18:57 #79101Tack för dina råd men det är inte underhållet som är problemet utan maskinparken, de e ju inte direkt att köra borrmaskin i cylindrarna om man vill borra blocket om du förstår vad jag menar.
Det är firmor med hög noggranhet, bred erfarenhet som gör jobben seriöst och har gott rykte som jag söker.
Det är många som innehar mycket erfarenhet och tips (teoretiska) och praktiska,men då dom flesta saknar ordentliga maskiner så är man ju utlämnad till firmor.Per/Haninge
mars 26, 2001 at 21:00 #79102Kanontipset som ställer junioren och dom andra trimningsprinsarna i skamvrån !!!!
Kolla med Staffan CHippa Liebst i Göteborg inte billigast MEN BÄST !!!!!!Martin
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.