Tusencupen kommer till Karlskoga 19-20/6.

Forum Övrigt SSR Tusencupen kommer till Karlskoga 19-20/6.

• Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2010-06-24 17:52 av .
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    anders jensen
    Deltagare

Inför deltävling 3 och 4 på Velodromloppet i Karlskoga räknar vi in 21 anmälda i Tusencupen varav 5 är Saab.
    Vi som skall försöka försvara de svenska färgerna i cupen är Sören Ragnarsson och Lars-Erik Danielsson från MSK Hammaren, Lennart Nilsson från Kils MK, Krister Wigren Arlövs MC och undertecknad. Låt oss hoppas på bra väder och fin racing samt att Trösenkurvan i fortsättningen slipper kallas Saabparkering.

Det vore kul om det blev många Saabentusiaster på läktaren som hejar fram oss på banan och kommer fram i depån och tjôtar lite med oss.

Tidsschemat när vi är på det svarta underlaget är preliminärt då det körs i löpande takt.
    Fredag test 1: 10.35 – 11.00
    Fredag test 2: 14.40 – 15.05
    Lördag Kval: ca 09.40 – 10.00
    Lördag Race 1: ca 15.30 – 15.50
    Söndag Race 2: ca 12.00 – 12.20
    Vi ses väl på Gelleråsen?

Håll tummarna
    Anders

uffe
    Deltagare

Det blir inte tid denna gången.
    Kan bara rekomendera alla andra att åka dit. Både trevligt och spännande.
    Får heja på er från garaget.

Fina bilder, historiskt korrekt i svart-vitt …

TTuffe

kmb
    Deltagare

Vi är tre jämtar som kommer. Men då mina kamrater samlar på så udda bilar som lotus Cortina och Austin Cooper, så får väl jag hålla Saabfanan högt själv.

Karl Björling

Dicst
    Deltagare

Siktar på söndagen!

hans h
    Deltagare

Underbara bilder.
    Kör hårt! 🙂

Dajje
    Deltagare

Självklart ska man vara där! Det har varit tradition sedan 2004 för min del! 🙂

kmb
    Deltagare

Grattis Anders och tack för din och dina Saabvänners fina prestation i regn och rusk på Gelleråsen.

Karl Björling (som frös men mös på läktaren)

anders jensen
    Deltagare

Tack för det Karl och det var trevligt att råkas.

Tack också alla ni andra som var där och hälsade på.

Synd att det inte blev en dubbelseger :racesmile: :racesmile: men jag får skylla mig själv.

Nu tar vi nya tag första helgen i juli på Knutstorp.

/Anders

anders jensen
    Deltagare

Då finns det bildbevis upplagt på tusencupens hemsida.

/Anders

kmb
    Deltagare

Härliga bilder.

Jag blev så inspirerad av helgen i Gelleråsen så det blev Sport till jobbet i dag. Jag är visserligen 60+, men den mentala åldern var nog nere på 18- innan jag var hemma. Det är gött med tvåtakt.

karl

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng