Tyg till innertak 9000?

Forum Modellspecifika forum 9000 Tyg till innertak 9000?

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-07-12 13:53.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

martin h
    Deltagare

Hej!

Ska byta takluckan på min 9000 -88 till en glaslucka och tänkte då passa på att byta tyget på innertaket då det börjar hänga lite här och där. Har dock ännu inte hittat något vitt tyg. Top´n Trim har en grå nyans av den rätta typen, men jag vill gärna ha vitt tak om det går att uppbringa.

Någon som har tips??

/Martin

9000 a50
    Deltagare

Deras ”INT 134” ser väl ut att stämma ganska bra? Eller har du sett det IRL? Svårt att avgöra efter enbart bilden på nätet det kanske är mörkare än originalet.

Martin
    Deltagare

INT134 har passat perfekt i nyans under flera år, men en del köpare har erfarenheter av att INT134 inte är riktigt samma nyans nuförtiden. Problemet ligger tydligen hos Top´n Trim´s leverantör.

Välkommen till Svenska Saabklubben!

Per-Erik
    Deltagare

Ursäkta, men jag passar på att hoppa in i tråden – Jag upptäckte i veckan att ett litet hörn bak i taket på Tallan har börjat släppa – taket är helt och rent, varken revor eller missfärgningar, utan det har bara lossnat, en fläck på ca 20 cm i diameter – finns det något bra sätt att fixa detta, eller är det bara ”kört”?

9000 a50
    Deltagare
    Per-Erik wrote:
    Ursäkta, men jag passar på att hoppa in i tråden – Jag upptäckte i veckan att ett litet hörn bak i taket på Tallan har börjat släppa – taket är helt och rent, varken revor eller missfärgningar, utan det har bara lossnat, en fläck på ca 20 cm i diameter – finns det något bra sätt att fixa detta, eller är det bara ”kört”?

Jag hade samma problem på en gammal 99CC jag hade en gång i tiden.

Jag plockade bort klädslarna på C-stolparna, släppte ner innertaket i bakkant.
    Lossade sedan tyget i bakkant på innertaket och sprutade spraylim, tror det var 3M, enligt anvisningar på burken.
    Tryckte tillbaks tyget.

Jag hade sedan bilen i 4 år utan att tyget ramlade ner.

Per-Erik
    Deltagare

Ahh, det låter ju som en vettig lösning – tack för förslaget.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng