Tyg till innertak 9000?
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Tyg till innertak 9000?
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2010-07-12 13:53 av
Per-Erik.
-
FörfattareInlägg
-
Hej!
Ska byta takluckan på min 9000 -88 till en glaslucka och tänkte då passa på att byta tyget på innertaket då det börjar hänga lite här och där. Har dock ännu inte hittat något vitt tyg. Top´n Trim har en grå nyans av den rätta typen, men jag vill gärna ha vitt tak om det går att uppbringa.
Någon som har tips??
/Martin
Ursäkta, men jag passar på att hoppa in i tråden – Jag upptäckte i veckan att ett litet hörn bak i taket på Tallan har börjat släppa – taket är helt och rent, varken revor eller missfärgningar, utan det har bara lossnat, en fläck på ca 20 cm i diameter – finns det något bra sätt att fixa detta, eller är det bara ”kört”?
Per-Erik wrote:Ursäkta, men jag passar på att hoppa in i tråden – Jag upptäckte i veckan att ett litet hörn bak i taket på Tallan har börjat släppa – taket är helt och rent, varken revor eller missfärgningar, utan det har bara lossnat, en fläck på ca 20 cm i diameter – finns det något bra sätt att fixa detta, eller är det bara ”kört”?Jag hade samma problem på en gammal 99CC jag hade en gång i tiden.
Jag plockade bort klädslarna på C-stolparna, släppte ner innertaket i bakkant.
Lossade sedan tyget i bakkant på innertaket och sprutade spraylim, tror det var 3M, enligt anvisningar på burken.
Tryckte tillbaks tyget.Jag hade sedan bilen i 4 år utan att tyget ramlade ner.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.