V4, 115mil & en dag.

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / V4, 115mil & en dag.

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / V4, 115mil & en dag.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 7, 2008 at 16:55 #121257

      Härligt! Klart man ska ta saaben på långtur! Den går ju billigt och väsnas något fruktansvärt men de får man räkna med när de är “ride in style” som gäller.

      Och ta sin v4.a till Rügen låter som en riktigt bra idé. Vägarna där är riktigt härliga. Har själv haft planer på att åka ner dit med min men de hinner jag nog inte denna sommaren. Annars är Rügen välbesökt.
      Jag och pappa har börjat planera på en låångresa inför denna sommaren. Åstorp-Gibraltar i V4.a. Antagligen start den 20 juni och målgång senast den 10 juli. En resa på minst 700 mil tur och retur. Mitt motto är “De som har gjorts förr kan också göras igen”. Inspiration fick jag av några släktingar som fottat en svensk V4 på kanarieörarna. Registrerad i Stockholm va den visst. Ägaren till den kanske finns här och vill berätta om de äventyret?
      Imorgon ska de pratas med chefen om extra semester.

      Lycka till på vägen ner i sommar Dajje! De kommer gå lika bra som på vägen upp om inte bättre, passa dig för de där vita rackarna som springer över vägen bara. Hade en kompis som väjde för en sådan och la bilen på taket. Den miljonte saaben va de dessutom. (9000 turbo)

      MVH Magnus!

      MVH

      '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
      - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
      - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
      - 90 T16 -87 när jag ska överraska

        maj 7, 2008 at 19:41 #121263

        …det är mycket som man mår bättre av att inte veta här i livet.

        Hälsningar Dajjes Mum & Dad.

        PS. Vi har ägt 3 st 96 och en 95 så man kan väl säga att han fått SAAB-smitta via modersmjölken.DS.

          juni 8, 2008 at 21:09 #122645

          Hej igen!

          Nu har jag gjort om denna resa, fast söderut. Denna gång var det inte lika jobbigt, då jag övernattade i Ljusne, ca 40 mil hemifrån. Jag startade i torsdags på förmiddagen och var hemma en bit in på eftermiddagen på fredagen. Resan gick problemfritt men det var mycket, mycket varmt :tired: . Svart inredning gör inte saken bättre. Körde med nervevade rutor och full fläkt. Blev väl hyffsat då.

          Bilen var ordentligt lastad. Saker upp till rutorna i hela kupéutrymmet, förutom förarplatsen då… 🙂 Såg ganska lustigt ut med så mycket saker. Det var mest mjuka saker upptill så säkerheten var väl inte bra, men bättre. 😀

          När jag väl stannat på garageuppfarten hemma i Laxå och stängt av motorn kom jag på att bilen skulle flyttas någon meter för att få ut 63an. Vred på nyckeln och det var knäpptyst, hände ingenting. Bilen ville inte mer efter alla äventyr :confused: . Men det var bara att hämta hammarn och ge startmotorn en hörving så var allt frid och fröjd igen.

          Sedan starten upp till Arjeplog har det blivit nästan 400mil med V4an om mätarn nu stämmer. :racesmile:

          Det var en upplevelse utöver det vanliga att åka V4a till Arjeplog och tillbaks hem igen! 🙂

            augusti 21, 2008 at 21:29 #125887

            Hej igen!

            I morgon bitti bär det av norrut igen. Sista läsåret i skolan 🙂 . Fast denna gång blir resan på två dagar med uppehåll hos Anton i Umeå. Har fått tag i en ny lägenhet, men har inte fått nycklarna än, så det är inte så lämpligt att ta hela resan i sträck. Då kommer jag upp sent och det blir svårt att få tillgång till lägenheten. Känner inte för att sova i en 96a proppfull med grejer :tired:. Håll tummarna att allt håller ihop även denna gång! Möter ni en grön V4a imorgon på väg norrut, så kan det nog vara jag. Då får ni blinka och tuta så mycket ni bara kan! 😀 :racesmile:

            Godnatt!
            // David

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.