V4, 115mil & en dag.

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / V4, 115mil & en dag.

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / V4, 115mil & en dag.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 4, 2008 at 20:51 #17839

      Hejsan!

      För några veckor sedan köpte jag en 96 V4-69. Snyggaste årsmodellen av V4:an med nya fronten. Runda kromade mätare osv..

      Den var riktigt billig och ganska hyffsad i skicket. Lite rost i bak och välventilerad förardörr. 😀 Sen polerades bilen upp lite och blev ganska okej.

      Jag fick en lite småtokig idé senare. Varför inte köra upp den till Arjeplog, där jag studerar? Jag flög hem till Laxå och tittade över bilen och bytta olja och filter med mera. Monterade på ett gammalt takräcke, packade väskan och började köra norrut vid halv 10 på lördagsmorgonen. Om 115 mil skulle jag vara framme.

      Någonstans i Sverige, kommer inte ihåg vart, stannade vi på en mack. Strax efter kom en liten blå kamrat och parkerade lite längre bort. 🙂

      Höga Kusten-bron:

      På en bensinstation strax söder om Umeå.

      I Skellefteå blev det stopp. Bilen hade börjat gå ryckigt och jag trodde det var nåt skit i bränslefiltret eller något. Bytte till ett nytt och bilen gick bra igen. :jobbar: Några mil senare gick den ryckigt igen. Den gick hyffsat bra i ca 80 & ca 115 km/h. Fattade inte vad det kunde vara och ville inte stanna heller. Mitt ute i ingenstans och det var kolsvart ute. Det var “bara” drygt 20 mil kvar och det var midnatt. Jag gav järnet och körde den sista sträckan i ca 115 km/h.

      Mötte 3 bilar mellan Skellefteå och Arjeplog tror jag. Däremot fanns det gott om små vita harar som inte var rädda om livet. De for som projektiler över vägen och kunde vända direkt efter de passerat. Var nära att klippa några stycken. :crazy: