V4 rallyprosjekt

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / V4 rallyprosjekt

  • Författare
    Inlägg
    • juni 23, 2007 kl. 19:50 #16246

      Oppstart på mitt nye prosjekt!

      V4 karossen er på plats i garaget och entligen er projektet i gång! Planen er å bygge en rally-V4 som skal anvendas til historisk rally och regularity tävlingar. Lite banåka blir det ochså troligen i samband med träffar o.l.

      http://www.geting.se/viewimage.php?image=49647-Oppstart1-for-web.gif
      http://www.geting.se/viewimage.php?image=49657-Oppstart-4-for-web.gif
      http://www.geting.se/viewimage.php?image=49658-Oppstart-2-for-web.gif

      Bilen vil bli innregistrert i Grupp G 1970-71. Dvs. at det blir enkelblåsmotor da dubbelblåstoppene först kom i 1973.
      En sp.2 väksellåda med lamelldiff skal på plats. Tenker å sätta inn en standard slutväksel. I dag har jag en 6:35 men man blir litt trött på at lysna på en V4 motor på 5000 varv i normal motorväghastighet. Er det noen her som har erfarenhet med en 8:39 slutväksel i kombinasjon med sp.2? Går det bra at komma i väg utan at ta helt slut på koplingen?

      Min gamla rallybil er moden for å gå i pension, karossen er helt slut men jeg tenker å återanvända mange av delene från denna.
      http://www.geting.se/viewimage.php?image=49653-V-for-web.gif

      Det blir en del timmar nu i starten for at få karossen helt ren och klar for forstärkning och svetsning. Det er jo så mange andre syssler man må ta tak i ochså i sommartiden så det er vel inte troligt at framdriften for prosjektet blir spesiellt bra de förste månedene 🙁

      Bilder o.l kommer efter som prosjektet går famover.

        juni 24, 2007 kl. 08:32 #108253

        8:39 sp2 är INGA problem att starta med.

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.