- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-10 14:32 av .
- FörfattareInlägg
- 8 mars, 2012 kl. 22:28 #3916
Jonas Åberg
Moderator8 mars, 2012 kl. 22:56 #40658Lustgasen
ModeratorHämtat från garagetsidan;
Tvålitersmotor.
Programmerad med Trollspeed programvara, utbytesbox.
Original växellåda förstärkt med Viggenkoppling.
3″ metallisk racekatalysator, rostfri.
2,5″ rostfritt avgassystem.
4″ ovalt slutrör.
Öppet luftfilter med avskärm.
Wössner, smidda kolvar, teflonbehandladestyrsystem? T5 tror jag va? 2,0 T alltså den stora turbon, om jag inte är ute och snurrar borde denna hava ”den rejäla motorn”, alltså inte eco-powermotorn med lättade kolvar etc.
Ush, jag kan inte de nya bilarna så bra, trots att jag har en 9-3a.
Ruskigt snygg var den 😎
Saab 99 Van -77
Sekreterare och redaktör i Svenska Saabklubben
9 mars, 2012 kl. 04:43 #40661krister k
DeltagareStyrsystemet bör vara t7. Kom ´00 på 9-3.
9 mars, 2012 kl. 06:34 #40664turbocab
DeltagareJa det är T7, men de problem som är relaterat med det är ju lösta i och med nya kolvarna. En kanonsnygg bil, blivande klassiker? I princip allt från Viggen utom 2,3an.
10 mars, 2012 kl. 07:11 #40732Jonas Åberg
ModeratorBlev riktigt sugen på denna.
Men.
” Komplett servicehistorik samt en hel pärm med kvitton finns att tillgå. Bilen har använts i tjänsten tidigare, därav milen. Kamremsbyte utfört 2009, oljepump bytt 2010.”Kamremsbyte? Där försvann de trovärdigten.
10 mars, 2012 kl. 14:32 #40746Janne Hagnell
ModeratorDet kan ju vara ett enkelt skrivfel. Som när folk ibland skriver ”nya bromsbackar runt om” även på bilar med skivor fram.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns) - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.